شناسهٔ خبر: 41341478 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«قاسم الاعرجی» رسما پست مشاور امنیت ملی عراق را تحویل گرفت+تصاویر

وزیر کشور پیشین عراق، امروز رسما پست مشاور امنیت ملی را از «فالح الفیاض» تحویل گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، از امروز (سه‌شنبه - ۱۴ ژوئیه)، «قاسم الاعرجی» وزیر کشور در دولت «حیدر العبادی» و از فرماندهان سازمان بدر، طی مراسمی رسمی، پست مشاور امنیت ملی عراق را از «فالح الفیاض» تحویل گرفت.

 

 

 

به نوشته وبگاه «ناس نیوز»، در بیانیه شورای امنیت ملی عراق آمده است: صبح امروز، در دفتر این نهاد طی یک مراسم رسمی، مسئولیت مشاور امنیت ملی از سوی فالح الفیاض (مشاور سابق امنیت ملی) به آقای قاسم الاعرجی واگذار شد. در این مراسم شماری از مشاوران و مدیران این مرکز حضور داشتند. 

بر اساس این گزارش، الاعرجی در ادامه این مراسم تودیع و معارفه با شماری از مشاوران و مدیران این مرکز آشنا شد.

 

چهارم ژوئیه جاری، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق طی حکمی الاعرجی وزیر کشور پیشین و از فرماندهان سازمان بدر را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید عراق انتخاب و پایان فعالیت فالح الفیاض را اعلام کرد.

وی همچنین  «عبدالغنی الاسدی» را به عنوان رئیس سرویس امنیت ملی عراق انتخاب کرد.وی از فرماندهان عملیات‌های آزادسازی شهرهای «آمرلی»، «بیجی»، «تکریت»، «الرمادی»، «فلوجه» و «موصل» در عراق بود که تا پیش از انتخاب «مصطفی الکاظمی» به عنوان نخست‌وزیر جدید عراق یکی از گزینه‌های مطرح برای تصدی این پست بود.

به این ترتیب فالح الفیاض که تا پیش از این حکم سرپرستی سرویس امنیت ملی را نیز بر عهده داشت، تنها در پست ریاست سازمان الحشد الشعبی باقی ماند.

الاعرجی متولد ۱۹۶۴ در شهرستان «الکوت» در استان «واسط» عراق و یکی از فرماندهان سازمان بدر است که پس از سقوط صدام به عراق بازگشت و به عنوان عضو شورای استانداری بصره فعالیت سیاسی خود را از سر گرفت. اما در ادامه حضورش در عراق، نیروهای آمریکایی او را به همراه ۷۰ نفر از اعضای سازمان بدر در کاظمین دستگیر کردند و به مدت سه ماه در پادگان «بوکا» در استان بصره تحت بازداشت نگه داشتند.

وی  در سال ۲۰۰۵ به عنوان مسئول کمیته امنیتی در شورای استانی واسط به فعالیت خود ادامه داد تا اینکه در تاریخ ۲۰۰۷/۱/۱۶ برای بار دوم از سوی نیروهای آمریکایی دستگیر و به مدت ۲۳ ماه زندانی شد. الاعرجی در سال ۲۰۱۰ نماینده پارلمان عراق از استان واسط بود که به عنوان عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان و رئیس فراکسیون پارلمانی بدر فعالیت می‌کرد.

پس از استعفای «محمد الغبان» وزیر کشور دولت «حیدر العبادی» در تاریخ ۲۰۱۶/۱/۲۹، فراکسیون‌های سیاسی عراق بر انتخاب الاعرجی به عنوان جایگزین او توافق کردند.

انتهای پیام/م

نظر شما