شناسهٔ خبر: 41340586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هشدار دانشمندان انگلیسی درباره موج دوم مرگبار شیوع کرونا

لندن – ایرنا – هم‌زمان با پایان محدودیت‌های قرنطینه در انگلیس، دانشمندان دانشکده علوم پزشکی نسبت به بروز موج دوم شیوع کرونا در این کشور هشدار داده و تصریح کردند که این دور در بدترین سناریو می‌تواند مرگبارتر از قبل باشد.

صاحب‌خبر -

«پتریک والانس» مشاور عملی دولت که این گزارش را تهیه کرده، احتمال داده که بیش از ۱۲۰ هزار نفر طی ۹ ماه زندگی خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل زمستان و سرمای هوا افراد وقت بیشتری را در محیط های سربسته در کنار یکدیگر خواهند بود، موج دوم شیوع ویروس کرونا احتمالا جدی تر و مرگبارتر از شرایط فعلی خواهد بود. این یک پیش بینی نیست بلکه یک احتمال است.

بر اساس این گزارش عمر ویروس کرونا در سرما تا ۱۰ برابر افزایش می یابد و اوج‌گیری دوباره همه‌گیری این ویروس، ممکن است منجر به قرنطینه سراسری و تعطیلی گسترده در فصل زمستان شود.

دانشمندان شواهد محکمی در اختیار دارند که بهترین دما برای رشد این ویروس حدود چهار درجه سانتیگراد (معادل با ۳۹ درجه فارنهایت) است.

از سویی دولت انگلیس قصد دارد هرگونه اوج‌گیری مجدد این ویروس را از طریق اعمال قرنطینه منطقه ای و محلی، مهار و مدیریت کند. 

دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرده که استفاده از ماسک‌های ایمنی در فروشگاه‌های انگلیس اجباری خواهد شد. این اقدام از جمعه آینده (۲۴ ژوئیه) به اجرا گذاشته می‌شود. 

در اطلاعیه‌ای که در این ارتباط انتشار یافته، آمده است که استفاده از ماسک‌های ایمنی در فضاهای بسته از جلوگیری از ابتلا به ویرس جدید کرونا مؤثر است. کسانی که این اقدام را رعایت نکنند، باید جریمه‌ای نقدی تا یکصد پوند (۱۰۹ یورو) بپردازند.

تاکنون بیش از ۴۵ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به کرونا زندگی خود را از دست داده که این بالاترین میزان در اروپا به شمار می رود. 

نظر شما