شناسهٔ خبر: 41340302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

از گوشه و کنار خراسان رضوی| تاکسیرانان مشهد ملزم به رعایت حداقل ساعت کاری شدند

گروه استان‌ها-امروز در گوشه و کنار استان خراسان رضوی اخبار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و شهری به چشم می‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، امروز در گوشه و کنار استان خراسان رضوی اخبار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و شهری به چشم می‌خورد که بخشی از آنها به شرح زیر است:

ایجاد بستر لازم برای آموزش‌های مجازی هنری ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر ضرورت برنامه‌ریزی و ایجاد بستر لازم برای آموزش‌های مجازی و حمایت از گروه‌های هنری در ایام شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

جعفر مروارید افزود: در شرایط فعلی کسب و کارهای فرهنگی هنری دچار ضرر و زیان شده‌اند و ما از مجاری ذیربط در حال پیگیری هستیم که قسمتی از این ضرر و زیان‌ها جبران شود.

وی گفت: باید از ستاد مقابله با بیماری کرونا پیگیری کنیم که کلاس‌های آموزشی خصوصی انفرادی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود، در صورت لزوم دانشگاه علوم پزشکی بازدیدی از آموزشگاه‌ها داشته باشند که اگر شرایط برگزاری کلاس‌های انفرادی وجود دارد این کلاس‌ها برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برگزاری برخی آموزش‌های مجازی هنری بر ضرورت نظارت و سنجش کیفیت تاکید کرد.

در این بازدید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، از سالار مرتضوی مدیر آموزشگاه بامداد تقدیر کرد.

روند کاهشی دمای هوای در خراسان رضوی 

براساس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی، دمای هوای استان تا آخر هفته جاری 2 تا 3درجه کاهش می‌یابد.بر همین اساس در ارتفاعات نواحی شمالی استان احتمال رگبار و رعد و برق نیز وجود دارد.

در نواحی جنوب و شرق خراسان رضوی نیز در این مدت شاهد وزش باد خواهیم بود.

8ساعت فعالیت روزانه برای تاکسیرانان الزامی است

 احمد محبی مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: میزان فعالیت برای تاکسیرانان در سطح شهر حداقل 8ساعت کاری است و رعایت این میزان برای تمامی تاکسیرانان الزامی است.

وی گفت: تعیین این حجم از فعالیت روزانه برای تاکسیرانان با هدف افزایش سطح بهره‌وری ناوگان تاکسیرانی و برگشت برخی از تاکسی‌ها به چرخه حمل و نقل عمومی شهری است که بعضا در خارج از این حوزه فعال هستند.

محبی بیان کرد: در شرایط عادی روزانه یک میلیون و 200 هزار نفر توسط 11هزار تاکسی درون شهری در شهر مشهد جا به جا می‌شوند که این میزان معادل 23درصد از کل حمل و نقل درون شهری در مشهد است.

اعمال محدودیت در بوستان‌‌های مشهد

مهدی یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار داشت:مطابق اعلام ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان و با توجه به لزوم انجام اقدامات پیشگیرانه به جهت جلوگیری از شیوع موج دوم این بیماری، تا اطلاع ثانوی استفاده از زمین‌های بازی کودکان و تجهیزات ورزشی موجود در سطح بوستان‌ها و فضای سبز ممنوع بوده و کلیه آبخوری‌ها و آبسردکن‌ها غیرفعال است.

یعقوبی گفت: اتراق و نشستن همشهریان در معابر سطح بوستان‌ها و فضای سبز، انجام ورزش‌ و برنامه‌های جمعی نیز ممنوع بوده و داشتن ماسک برای کلیه افراد و مراجعین به بوستان‌ها الزامی است.

انتهای پیام/282/س

نظر شما