شناسهٔ خبر: 41340027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مرادی مطرح کرد

خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی، ادامه سیاست های یکجانبه واشنگتن در نظام بین‌المللی

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: ایالت متحده با اقدامات یکجانبه گرایانه عمدا سیستم ثبات راهبردی در جهان را از بین می‌برد.

صاحب‌خبر -

 احمد مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی، گفت: در شرایطی که پاندمی کرونا به اوج خود رسیده است رفتار ترامپ و خروج از سازمان بهداشت جهانی در واقع یک نوع خودکشی و بی اهمیت دانستن جان انسانها است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: ترامپ قبل از همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا در کشورش، کشورهای درگیر به خصوص ایران را متهم به کم‌کاری، مخفی‌کاری و عدم ارائه اطلاعات درست در خصوص بیماری کوید 19 می‌کرد؛اما با شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده ، نبود آمادگی و امکانات کافی سیستم بهداشت و درمانی این کشور برای رویارویی با چنین بحرانی کاملا محسوس بوده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم و یازدهم با اشاره به ناتوانی آمریکا در مقابل کرونا، اظهار کرد: رئیس‌جمهور آمریکا برای انحراف توجهات از ناکامی دولتش در مهار شیوع کرونا در حال مقصر خواندن دیگران و سلب مسئولیت از شکست دولت خود است و از کسی که به هیچ معیار تصویب شده بین المللی پایبند نیست؛خیلی انتظاری نیست که به بقیه  قراردهای انسانی پایبند باشد.

 وی با اشاره به تصمیم ترامپ در خروج از سازمان جهانی بهداشت،مطرح کرد:ترامپ یکجانبه گرایی و یاغی گری علیه نظام بین الملل را در پیش گرفته است؛ از معاهده پاریس خارج می شوند،از برجام خارج می‌شوند،از معاهدات نظارت بر سلاح های میان بُرد خارج می شود و نمی خواهند در این چارچوب ها فعالیت کنند. 

مرادی با اشاره به عدم پایبندی آمریکا بر توافقات بین المللی، پیمان ها و تعهدات جهانی مانند برجام و تعهدات پاریس و برخی توافقات تجاری و نظامی،تاکید کرد: آمریکا در مقابل پیمان های بین المللی روش های مختلفی را اعمال می کند؛ آمریکا از بعضی پیمان های بین المللی خارج می شود و بعضی ها را رها می‌کند و حق عضویت ها آن ها را نمی دهد.

بیشتر بخوانید:

 

وی با اشاره به سکوت و تردید جامعه بین‌الملل در ابراز مخالفت با رفتار ترامپ،ادامه داد: سازمان‌های بین‌المللی ابزار دست استکبار جهانی و آمریکا هستند؛ ترامپ  با خروج از سازمان بهداشت جهانی می خواهد نظم جهانی را برپایه یکجانبه گرایی خود هدایت کند.

مرادی با بیان اینکه خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت قطعا باعث تشدید وضعیت کووید 19 می شود،تاکید کرد: خروج کشورها از قراردادهای بین المللی و جهانی مرجعیت و اصالت این مراجع بین المللی را از بین می برد.

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی،حاجی‌آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ در آ‌ستانه انتخابات آمریکا به دنبال آن است تا مشکلات حاصل از شیوع کرونا را به گردن سازمان بهداشت جهانی بیاندازد تا در نهایت چین را مقصر جلوه دهد، ادامه داد: آمریکا با پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار در سال به سازمان بهداشت جهانی به دنبال آن بود تا این سازمان را تحت نظارت خود درآورد و حتی از آن علیه چین استفاده سیاسی کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه خروج آمریکا از سازمان بهداشت جهانی ادامه سیاست های یکجانبه واشنگتن در نظام بین‌المللی است، تصریح کرد:  تصمیم ترامپ برای خروج از سازمان بهداشت جهانی بازتاب دهنده تمرکز آمریکا بر اقدامات یکجانبه گرایانه  و نادیده گرفتن حقوق بشر و حقوق انسان ها است./

پایان پیام

نظر شما