شناسهٔ خبر: 41340012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمپین نظارت بر نانوایی‌ها در بیرجند راه‌اندازی می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نظر دارد با همکار سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط از روز شنبه ۲۸ تیرماه، کمپین تشدید نظارت بر نانوایی‌ها را در شهرستان بیرجند راه‌اندازی کند.

صاحب‌خبر -

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند در اطلاعیه معاونت بهداشتی آمده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم نظارت هرچه بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع موادغذایی به ویژه نانوایی‌ها، در این طرح مانند گذشته ضمن آموزش به نانوایان پس از تذکر به متصدیان نانوایی با متخلفان برخورد لازم صورت می‌گیرد.

براین اساس ضمن نظارت بر اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی، ممنوعیت به کارگیری کارگران دارای علائم بیماری کرونا در نانوایی، استفاده تمامی کارکنان نانوایی از ماسک، کلاه، دستکش و لباس کار مناسب، شست و شوی مکرر دست‌های کارکنان نانوایی با آب و صابون مایع و رعایت فاصله بین کارکنان با همدیگر و مشتریان در صف نانوایی حداقل یک متر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: از ورود افراد متفرقه به داخل نانوایی و از ازدحام جمعیت و شلوغ شدن صف‌ها باید جلوگیری شود، دریافت وجه نقد در نانوایی ممنوع است و پرداخت باید از طریق کارتخوان انجام شود. مواد گندزدا و دستمال کاغذی در کنار دستگاه کارتخوان موجود باشد و تمامی سطوح و ابزار کار به ویژه پیشخوان و ترازو به صورت مستمر با مواد گندزدای مناسب گندزدایی شود.

همچنین فردی که مسوول اخذ وجه است به هیچ عنوان حق تماس با نان و مواد غذایی را ندارد و لازم است میز پیشخوان خارج از نانوایی که برای سرد کردن نان وجود دارد، جمع‌آوری شود.

ممنوعیت استعمال دخانیات در نانوایی و الزام استفاده از هواکش و باز گذاشتن درها و پنجره‌ها از دیگر الزامات بهداشتی برای نانوایی‌ها است.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و رعایت نشدن موارد یادشده می‌توانند شکایت خود را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند.

نظر شما