شناسهٔ خبر: 41339916 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

دلبری آتلانتا از اروپا

تیم فوتبال آتالانتا این روزها در فوتبال ایتالیا و حتی اروپا دلبری می‌کند و با نتایج فوق العاده و بازی های زیبا، نیم نگاهی به کسب جام اسکودتو در ایتالیا دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اساطیر یونان آتالانتا نام دختر قهرمانی است که هیچکس نمی‌توانست او را شکست بدهد. روزی که چند جوان سوئیسی نام این اسطوره‌ی یونانی را بر روی باشگاه تازه تاسیسشان در برگامو گذاشتند، شاید در رویاهایشان روزی را می‌دیدند که باشگاه آن‌ها هم مثل قهرمان یونانی شکست‌ناپذیر باشد.

سال‌ها گذشت تا بالاخره امید شهر تاریخی برگامو دارد رؤیای آن چند جوان سوئیسی را محقق می‌کند. جیان پیرو گاسپرینی حالا نامش پرآوازه‌تر از نقش لوگوی این باشگاه معنای قهرمان را تداعی می‌کند.

شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که گرفتن جواز حضور در لیگ‌قهرمانان آخرین پله‌ی موفقیتی بود که شاگردان این مربی ایتالیایی می‌توانستند به آن دست پیدا کنند، اما نمایش درخشانشان و حضور میان ۸ تیم برتر راه‌یافته به دور نهایی لیگ قهرمانان همه را به این فکر فرو برده که برای دستاوردهای بیشتر هم می‌شود به این تیم امیدوار بود.

آتالانتا در سری‌آ هم باز هم توانسته موفق ظاهر شود و احتمالاً برای فصل آینده هم به لیگ قهرمانان راه پیدا می‌کند.

برد ۲ بر صفر آن‌ها مقابل سمپدوریا نهمین برد متوالی آن‌ها بود تا به همه نشان بدهند که چقدر در دوران قرنطینه فرم خوبشان را حفظ کردند و آماده‌اند که یک فصل رویایی را به پایان برسانند.

در داستان‌های کهن یونان آتالانتا روزی شکست خورد که هوس سیب‌های طلایی آن را از رسیدن به خط پایان بازنگه داشت، اما در راه موفقیت این آتالانتا، هوس هر چیز طلایی فقط می‌تواند انگیزه‌های آن‌ها را برای رسیدن به خط پایان بیشتر کند.

آن‌ها مطمئناً محبوب‌ترین تیم فعلی اروپا هستند. تیمی که زیبا بازی می‌کند، خوب نتیجه می‌گیرد و اگر قرار باشد که قهرمان شود، داستانِ واقعیش جذاب‌تر از قصه آتالانتای یونان است.

نظر شما