شناسهٔ خبر: 41339828 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد:

برخورد با عاملین آتش سوزی های خائیز پیگیری شود

محبوبه بخشایش‌نیا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با فرماندار بهبهان خواست، شناسایی و برخورد با عاملین آتش سوزی های خائیز از طریق شورای تامین شهرستان پیگیری و برخورد قانونی صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

"سید اسدالله هاشمی" با اشاره به تنوع زیستی خائیز افزود: وجود غنای بالای زیستی در خائیز می طلبد، تعالمل و همکاری دو استان و شهرستان در زمینه حفاظت از این منطقه و اکوسیستم آن بیش از پیش افزایش یابد.
وی به وجود ۵۵ درصدی از عرصه منطقه حفاظت شده خائیز در حوزه جغرافیایی خوزستان و بهبهان اشاره و تصریح کرد: منطقه اکثرا کوهستانی و صعب العبور است نیازمند دیده شدن خائیز در بحث اعتبارات، تامین، تجهیز و جذب نیرو است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی های خائیز را نگران کننده دانست و اظهارکرد: ضمن تشکر از همکاری تشکل های مردمی و دستگاه های اجرایی شهرستان بهبهان، در کمک به مهار آتش سوزی های خائیز می طلبد، از طریق شورای تامین شهرستان بهبهان، پیگیر عاملین آتش سوزی ها و برخورد قضایی مناسب بود.
"یوسف زمانی اصل"، فرماندار شهرستان بهبهان ضمن تقدیر و تشکر از حضور میدانی و عملیاتی مدیرکل حفاظت محیط زیست و دستورات به موقع استاندار کهگیلویه و بویراحمد در کمک به اطفاء حریق خائیز تاکید کرد: پیگیر این هستیم که دهیاران حاشیه منطقه حفاظت شده خائیز را به دستگاه های دمنده تجهیز نمائیم.
وی بیان کرد: نیاز است دو دستگاه بلدوزر در منطقه، تحت نظارت محیط زیست برای ایجاد آتش بر اسکان داده شوند که پیگیر این موضوع نیز هستیم.
به گزارش ایسنا به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، بمنظور پیگیری و بررسی علل آتش سوزی ها در خائیز، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، در بیست و سومین روز از تیر ماه ۹۹ با حضور در شهرستان بهبهان و دیدار با فرماندار، خواستار ورود شورای تامین به مسئله آتش سوزیهای خائیز شد.
انتهای پیام
 

نظر شما