شناسهٔ خبر: 41339805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان اوقاف در گفت‌وگو با مهر؛

زمین‌های زراعی زیادی در کشور برای وقف وجود دارد

کرج - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در برخی استان‌ها زمین‌های زراعی زیادی برای وقف وجود دارد که در این خصوص تدبیر می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی بعدازظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از باغ موقوفی عقیق کرج در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در استان البرز موقوفات زیادی وجود دارد که با موقوفات دیگر استان‌ها از جمله فارس، قزوین تفاوت دارد که ناشی تفاوت اقلیمی است.

وی با اشاره به اینکه در البرز باغات زیادی داریم که وقف شده اند، گفت: اما در برخی استان‌ها زمین‌های زراعی زیادی برای وقف وجود دارد که در این مورد تدبیر می‌کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته اقدامات دنبال شده توسط معاونت بهره وری سازمان اوقاف بیشتر شده و کمیسیون سرمایه گذاری در آن شکل گرفته است، گفت: بارگذاری‌های متنوع در موقوفات مختلف توسط این معاونت به صورت کارشناسی پیاده سازی خواهد شد.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه توسط سازمان اوقاف زنجیره‌های زیادی در کشور تولید شده است، افزود: به عنوان نمونه زمین‌های ۱۰۰ هکتاری زیر کشت قرار داده شده و زنجیره تولید مواد پروتئینی در این اراضی داریم.

وی تاکید کرد: بارگذاری‌های مختلف از جمله خدماتی، علمی، مسکونی و تجاری به ویژه در بافت‌های شهری مورد نظر است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در بخش دیگری در پاسخ به اینکه قرار بود قبرستان‌ها از آستان بقاع متبرکه خارج شود؛ این مهم عملیاتی می‌شود یا خیر، گفت: در این مورد قانون هر ظرفیتی را اجازه دهد ما تابع آن عمل می‌کنیم.

نظر شما