شناسهٔ خبر: 41339714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دو نظامی بلندپایه جمهوری آذربایجان در درگیری با ارتش ارمنستان کشته شدند

باکو - ایرنا - ژنرال "پولاد هشیم اف" و سرهنگ "القار میرزایف" دو نظامی بلندپایه جمهوری آذربایجان در جریان درگیری‌های مرزی بامداد امروز (سه شنبه) میان  نیروهای این کشور و ارمنستان کشته شدند .

صاحب‌خبر -

" کریم ولی اف " معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: درگیریهای شدید میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسیر شهرستان مرزی " تاووز " بامداد امروز نیز ادامه داشته است .

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، درگیری میان نیروهای دو کشور با استفاده از توپخانه و سلاح‌های سنگین دیگر در نزدیکی روستاهای مرزی "دوندار قوشچو " ، "علی بیکلی " و "آقدام " شهرستان تاووز  صبح امروز هم ادامه داشت.

این در حالی است که دو طرف که یکدیگر را به خرابکاری و حمله به مواضع نیروهای خود متهم می‌کنند ، در این درگیری‌های دو روزه متحمل تلفات جانی شده‌اند.

"استفان جوراجیچ " سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد به تازگی با صدور بیانیه‌ای نگرانی شدید " آنتونیو گوترش " دبیر کل این سازمان درباره درگیری‌ها میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان با استفاده از سلاح‌های سنگین در مرز دو کشور و نیز تلفات جانی این درگیری‌ها را اعلام کرد .

در این بیانیه، از باکو و ایروان خواسته شده تا به عملیات نظامی بلافاصله پایان داده و از هرگونه بیانیه‌های تحریک‌آمیز خودداری کنند.

دور جدید درگیری مرزی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که بر سر منطقه "قره باغ" کوهستانی اختلاف دارند، از هفته گذشته آغاز شده است. دو طرف یکدیگر به نقض آتش‌بس و شروع درگیریهای اخیر متهم می‌کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما