شناسهٔ خبر: 41338601 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

ثبت نام بیش از ۱۲۰ هزار نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت نام بیش از ز ۱۲۰ هزار نفر در دوره‌های کاردانی نظام جدید خبر داد.

صاحب‌خبر -

فاطمه زیرین آمیزی (سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در کنکور کاردانی نظام جدید سال ۹۹  گفت: ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی ۹۹ از ۱۸ تیر آغاز و روز گذشته ۲۳ تیرماه به پایان رسید.

وی افزود: طبق آخرین آمار تعداد ۱۲۰ هزار و ۱۲۶ نفر نسبت به ثبت‌نام در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی ثبت‌نام کردند. لازم به ذکر است که ظرفیت کل دوره‌های کاردانی نظام جدید ۲۵۲ هزار و ۴۸۵ نفر در ۶ هزار و ۴۶۹ رشته محل است.

زرین آمیزی درباره ظرفیت رشته‌های بدون آزمون و با آزمون گفت: ظرفیت رشته‌های بدون آزمون ۱۰۰ هزار و ۹۵۶ نفر در ۲۷۲۶ رشته محل و ظرفیت رشته‌های با آزمون ۱۵۱ هزار و ۵۲۹ نفر در ۳۷۴۳ رشته محل است.

به گزارش ایلنا،  آزمون کاردانی نظام جدید روز جمعه، ۱۴ شهریور برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌توانند از روز سه‌شنبه، ۱۱ شهریور لغایت پنجشنبه، ۱۳ شهریور با مراجعه به پایگاه اطلاع ‌رسانی سازمان سنجش نسبت به تهیه پرینت کارت و راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند.

 

نظر شما