شناسهٔ خبر: 41338555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گروه های جهادی مدارس را ضد عفونی می کنند

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان از فعالیت ۹۱۲ گروه جهادی دانش آموزی در مدارس استان کرمان، خبرداد و گفت : دوخت ماسک و گندزدایی مدارس از اقدامات این گروه ها است.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مجید سعادت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: اردو‌های جهادی هجرت ۳ دانش آموزی در بخش‌های متوسطه اول با ۱۵۶ گروه جهادی تحت عنوان مدارس پوینده "شهید بهنام محمدی" و متوسطه دوم با ۷۵۶ گروه جهادی در گروه مدارس پیشگام در نقاط محروم استان، انجام فعالیت خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه هدف از این طرح کمک به بازگشایی مدارس در سراسر استان است، افزود: از اول مرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه این اردو به همت دانش آموزان دختر به منظور دوخت ماسک و از اول شهریور ماه تا ۱۵ شهریور ویژه دانش آموزان پسر برای گند زدایی مدارس با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر استان برگزار می‌شود.

سعادت با بیان اینکه این اقدام با نظر سردار معروفی فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان و قرارگاه مرکزی سازندگی و همچنین مدیر کل آموزش وپرورش استان انجام می‌شود، اظهار داشت: دانش آموزان مشارکت جوی این طرح علاوه بر بازسازی مدارس روستایی، در جمع آوری محصولات کشاورزی، دامداری، آبرسانی، ایجاد فضای سبز و برگزاری آئین‌های مذهبی، فرهنگی و همکاری با دهیاری و شهرداری شهرستان‌ها و مناطق استان نیز فعالیت خواهند داشت.

او درخصوص فعالیت این ۹۱۲ گروه جهادی، افزود: دانش آموزان در قالب فعالیت‌های رنگ آمیزی، دیوار نویسی، رشته‌های مختلف ورزشی و تعمیرات میز و صندلی مدارس را انجام می‌دهند که بیش از ۵۰۰ مدرسه به خصوص در مناطق محروم استان برای این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان کرمان تصریح کرد: طرح اردو‌های هجرت ۳ از سوی نهاد انقلابی" سازمان بسیج مستضعفین "با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در معرفی مدارس، بسیج سازندگی در فراهم کردن امکانات، لوازم و اعتبارات مورد نیاز،  طلاب در اعزام روحانی و بسیج فرهنگیان در اعزام استادکار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

نظر شما