شناسهٔ خبر: 41338535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی :

تیم‌داری خراسان منوط به تسویه کامل بدهی‌های پیام است

مصطفی صارمی نیا

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی گفت: فدراسیون والیبال تاکید دارد حضور هر تیمی از خراسان رضوی در لیگ برتر، منوط به پرداخت کامل تمام بدهی‌های پیام است.

صاحب‌خبر -

فرزاد فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت تیم والیبال پیام مشهد برای حضور در لیگ برتر اظهار کرد: در خصوص این موضوع با  محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال صحبت کردم. به گفته او تا زمانی که پیام به طور کامل بدهی خود را تسویه نکند، تیمی به اسم پیام نخواهیم داشت. از سوی دیگر علی شیخ‌الاسلامی، مدیرعامل پیام مشهد به فدراسیون قول داده که یا مطالبات را پرداخت کند یا رضایت شاکیان این تیم را بگیرد. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیام منحل شده است یا نه، تصریح کرد: پیام منحل نشده است. اگر  منحل شده بود، فدراسیون والیبال برای حضورش در لیگ چنین شرطی نمی‌گذاشت. پیام در دو سه بازی انتهایی فصل شرکت نکرد. فدراسیون در نظر داشت که پیام را کنار بگذارد، اما این موضوع همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی لیگ رخ داد. تعطیلی لیگ باعث شد که پیام در لیگ بماند، اگر لیگ برتر تعطیل می‌شد، فدراسیون پیام را به طور کامل از لیگ کنار می‌گذاشت.

فتاحی افزود: تاکنون تصمیمی برای حضور پیام در لیگ برتر گرفته نشده است، گفته می‌شود که پیام اسپانسر جذب کرده و به طور جد پیگیر حضور در لیگ برتر است، اسپانسر مشروط بر این که فقط بخشی از بدهی‌ها را پرداخت کند، پای کار آمده است، پیام تقریبا دو میلیارد تومان بدهی از سال 98 و 97 دارد و برای فصل پیش‌رو هم سه میلیارد هزینه خواهد داشت.

پرداخت مطالبات پیام، شرط حضور خراسانی‌ها در لیگ برتر والیبال

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گزینه‌هایی برای حضور نماینده‌ای دیگر از خراسان رضوی در لیگ برتر مطرح است، اما رییس فدراسیون والیبال تاکید داشته که حضور تیم دیگری از استان در لیگ برتر منوط به تسویه کامل بدهی تیم پیام مشهد است، در غیر این صورت خراسان رضوی سهمیه دیگری نخواهد داشت. پیام اگر نتواند در لیگ برتر شرکت کند، تیم دیگری از استان را جایگزینش نخواهند کرد، مگر اینکه بدهی پیام پرداخت شده‌باشد.

فتاحی گفت: علی شیخ‌الاسلامی در این مدت به دنبال رضایت از شاکیان پیام بوده تا میزان بدهی کاهش یابد. اسپانسر جدید باشگاه که با یکی از مسئولین شهری صحبت‌هایی داشته یک چک 500 میلیونی پرداخت کرده و در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، یک میلیارد تومان دیگر هم پرداخت خواهد کرد، اسپانسر فقط بخشی از مطالبات را پرداخت می‌کند و سایر پرداختی‌های خود را برای هزینه‌های جاری تیم در لیگ برتر در نظر گرفته است، اما مشکل این است که تا زمانی که تمام مطالبات پیام پرداخت نشود، این تیم اجازه حضور در لیگ را نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: به لحاظ قانونی دست‌مان برای کمک مالی بسته است، اما می‌توانیم امکانات و فضاهای ورزشی در اختیار باشگاه بگذاریم، اعضای کمیسیون ورزش شهرداری مشهد در سال گذشته، کمک به تیم را منوط به وجود اسپانسر کرده بودند، اما از سیاست‌شان برای سال جاری خبر ندارم.

خراسان رضوی ظرفیت حضور دو تیم در لیگ برتر والیبال را ندارد

مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی در خصوص حضور دو تیم از خراسان رضوی در لیگ برتر بیان کرد: اگر تیم دیگری از خراسان رضوی بخواهد در لیگ برتر شرکت کند باید امتیاز یک تیم لیگ برتری را خریداری کند. خراسان رضوی ظرفیت حضور همزمان دو تیم در لیگ برتر والیبال را ندارد، اگر تمام بازیکنان و مربیان خراسانی به همراه اسپانسر پای کار بیایند، می‌توانیم تیم خوبی در لیگ برتر داشته باشیم. اکثر بازیکنان در حال حاضر تکلیف تیم خود را مشخص کرده و قرار داد بسته‌اند.

انتهای پیام

نظر شما