شناسهٔ خبر: 41338162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیپلماسی‌ایرانی | لینک خبر

تاکید نمایندگان بر ضرورت افزایش تعاملات ایران با کشورهای همسایه

صاحب‌خبر -

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به حضور وزیر دفاع در جلسه امروز کمیسیون متبوعش گفت: در این جلسه بر ضرورت تقویت دیپلماسی دفاعی و افزایش تعاملات ایران با کشورهای همسایه تاکید شد.
ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به جلسه امروز سه شنبه (۲۴ تیرماه)کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،گفت: این جلسه با حضور امیرحاتمی وزیر دفاع  با هدف بررسی موضوعات مختلف مرتبط با حوزه دفاع و فعالیت های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.

عمویی با اشاره به ارائه راهبردهای تقویت توان دفاعی کشور از سوی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این جلسه افزود: در این نشست وزیر دفاع مروری بر تهدیدات جمهوری اسلامی ایران داشته و راهبردهای نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای تقویت توان دفاعی کشور را گزارش کرد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و تقویت توان بازدارندگی فعال کشور از جمله راهبردهای نیروهای مسلح و وزارت دفاع است، گفت: امیرحاتمی به موضوع همکاری‌های دفاعی کشور و تقویت دیپلماسی دفاعی نیز اشاره داشته و گزارشی در این باره نیز در کیمسیون ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم، با بیان اینکه موضوع دیگر مورد بررسی در این کمیسیون تعاملات حوزه دفاعی کشور با کشورهای همسایه و دوست همچون چین و روسیه بوده است، تصریح کرد: در این جلسه همچنین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور در حوزه موشکی، صنایع دریایی، پهپاد و ناو بررسی شد.

عمویی  یادآور شد: اقدامات وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همکاری این وزارتخانه با مجلس در جهت بهبود معیشت شاغلان و بازنشستگان نیروهای مسلح، دیگر موضوع مورد بررسی در این کمیسیون بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن طرح دیدگاه‌های متفق‌القول از تقویت توان دفاعی کشور حمایت کردند، افزود: بنای این کمیسیون توسعه همکاری و تعامل با وزارت دفاع بوده و قطعا جلسات مشترک کمیسیون و این وزارتخانه ادامه خواهد یافت.

عمویی با تاکید بر اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس موضوع تقویت توان دفاعی کشور را به عنوان ستون فقرات پیشرفت کشور می‌دانند، گفت: کشور با داشتن توان دفاعی مناسب، پشتوانه داشته و قطعا مجلس یازدهم نیز به طور جدی تقویت توان دفاعی را به صورت یک راهبرد دنبال خواهد کرد.

نظر شما