شناسهٔ خبر: 41337866 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رنجبر و مهاجرانی نامزد بهترین مربی تاریخ جام ملت‌های آسیا

۲ مربی سابق تیم ملی کشورمان از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نامزد بهترین مربی تاریخ جام ملت‌های قاره کهن شدند.

صاحب‌خبر -

رنجبر و مهاجرانی نامزد‌ بهترین مربی تاریخ جام ملت‌های آسیابه گزارش  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، امروز (سه شنبه) با معرفی ۱۰ مربی از کاربران خود خواست بهترین مربی تاریخ جام ملت‌های آسیا را انتخاب کنند که در این فهرست نام محمد رنجبر و حشمت مهاجرانی سرمربیان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان نیز به چشم می‌خورد.

محمد رنجبر، سال ۱۹۷۲ هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را برعهده داشت.

سایت AFC با اشاره به قهرمانی ایران در جام ملت‌های ۱۹۷۲ تایلند، درباره رنجبر نوشت: رنجبر اولین و تنها سرمربی ایران است که در خارج از کشور فاتح جام ملت‌های آسیا شده است.

ایران در آن سال در دیدار فینال، کره جنوبی را با ۲ گل علی جباری و حسین کلانی در وقت اضافه با نتیجه ۲-۱ شکست داد.

با این نتیجه تیم ملی ایران در آن مسابقات به رکورد صد درصد پیروزی دست یافت و آمار ۵ پیروزی آن‌ها دیگر هرگز توسط تیم ملی در جام ملت‌های آسیا تکرار نشد.

حشمت مهاجرانی هم در جام ملت‌های ۱۹۷۶ ، تیم ملی را به عنوان قهرمانی آسیا رساند.

سایت AFC درباره مهاجرانی نیز نوشته است، در حالی که تیم رنجبر در سال ۱۹۷۲ در تمام بازی‌های خود پیروز شد، تیم ملی ایران ۴ سال بعد با هدایت حشمت مهاجرانی در مسیر قهرمانی در خاک خود، هر چهار بازی خود را بدون گل خورده با پیروزی پشت سر گذاشت.

پیروزی یک بر صفر مقابل کویت در فینال، در حضور صد هزار تماشاگر در تهران، ایران را به تنها کشور تاریخ مسابقات تبدیل کرد که در سه دوره متوالی عنوان قهرمانی را بدست آورد، اما این تنها یکی از دستاورد‌های برجسته مهاجرانی بود.

مهاجرانی تیم ملی را به مرحله یک چهارم نهایی المپیک ۱۹۷۶ برد و همچنین آن‌ها را برای اولین بار به مرحله نهایی جام جهانی ۱۹۷۸ رساند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما