شناسهٔ خبر: 41336294 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فاضلی:

۲۵۰ درس در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ارائه می‌شود / تعلیق دانشجویان متخلف در آزمون‌های معارف

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان گفت: در حال حاضر ۲۵۰ درصد در مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فاضلی، رئیس مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در نشست اقدامات این مرکز که امروز برگزار شد، گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد کاربران سامانه آموزش مجازی به ۵۶ هزار نفر رسید و ۴۰ هزار دانشجو از بستر آموزش‌های نهاد استفاده می‌کنند.

وی افزود: مرکز آموزش مجازی نهاد را در ۴ آموزشکده سامان دادیم ۲۵۰ درس مجازی هم اکنون در این سامانه عرضه می‌شود و آنچه که در دانشگاه‌ها تجربه شده است هیج محتوایی برای آن در نظر گرفته نشد بلکه از برترین اساتید استفاده شد که تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

فاضلی اضافه کرد: ۱۵۰ درس را مرتبط با سرفصل‌های دروس معارف و ۱۷ عنوان درس معارفی را در این دوره عرضه کردیم و هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه‌ها در این زمینه داشتیم.

وی در مورد مشکلات برگزاری این دوره‌ها گفت: نواقصی از جمله ساختار ضعیف اینترنت بود که از طریق به کارگیری سرور‌های نهاد ۴۰ درصد از مشکلات حل شد و مابقی مشکلات دستگاه‌هایی بود که دانشجویان و اساتید از آن استفاده می‌کردند. خدمات پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود و در این مدت به ۴۵۵ هزار درخواست پاسخ دادیم.

فاضلی در ادامه با اشاره به افزایش کیفیت آموزش دروس معارف گفت: دروس معارف در آموزش مجازی با کیفیت بالاتری ارائه شد محتوا‌ها به نوعی پاسخگوی نیاز دانشجویان بود به همین دلیل توسعه آموزش‌های مجازی را در دستور کار خواهیم داشت، اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شود بلکه باید در کنار آموزش حضوری از آن استفاده کرد.

وی همچنین از طراحی پلت فرم بومی برای این سامانه خبر داد و گفت: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها طراحی پلت فرم بومی را آغاز کرده و بیش از دو سوم فناوری را در آن به کار گرفتیم که در کمتر از یک سال کل پلت فرم آموزشی نهاد بومی خواهد شد که قابل عرضه به سایر نهاد‌ها نیز خواهد بود. از شرکت‌های دانش بنیان نیز دعوت به همکاری می‌کنیم که در این زمینه با نهاد همکاری لازم را داشته باشند.

وی در خصوص تعلیق دانشجویان متخلف در آزمون‌های معارف گفت: صدور گواهینامه دروس معارف به صورت ۲۴ ساعته بود و به همین دلیل برخی از دانشجویان از این مزیت‌ها سوء استفاده کردند، اما با آگاهی و اطلاع رسانی‌هایی که صورت گرفت تعداد متخلفین کاهش یافت و رویه آزمون‌ها تغییر کرد. عده‌ای که تخلف کرده بودند تعلیق شدند و باید ترم‌های آینده این درس را بگذرانند.

فاضلی در پایان یادآور شد: آموزش مجازی دروس معارف در سامانه مجازی دانشگاهیان تا دو مرحله به صورت رایگان است و هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌شود.

نظر شما