شناسهٔ خبر: 41336152 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد

حکم اعدام رضا عسگری، کارمند بازنشسته وزارت دفاع به اتهام «جاسوسی موشکی» اعدام شد

سخنگوی قوه قضاییه درباره اعدام رضا عسگری گفت: ما حکم مشابهی را هفته قبل اجرا کردیم در ارتباط با یکی دیگر از جاسوسانی که کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع بود و سال‌ها در این وزارت خانه کار کرده بود و با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۵ بازنشسته شده بود و در سال‌های پایانی خدمت و بعد از بازنشستگی به سرویس سیا وصل شده بود

صاحب‌خبر -

فرارو- سخنگوی قوه قضاییه از اعدام یک کارمند بازنشسته هوافضای وزارت دفاع اتهام جاسوسی موشکی خبر داد.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حکم اعدام «موسوی مجد» اجرا شده یا خیر؟ گفت: اجرای حکم فرایندی دارد و اینگونه نیست که حکم قطعی شد بلافاصله اجرا شود. در فرایند اجراست و تا امروز اجرا نشده، اما جزو احکام قطعی لازم الاجرای ما است. کاری به فضاسازی‌ها نداریم. امنیت جامعه و کشور ما خط قرمز ماست و کسانی که بخواهند امنیت شهروندان و کشور را به مخاطره بیندازند مطمئن باشند قوه قضاییه با صلابت و اقتدار با کسانی که ناامنی ایجاد می‌کنند برخورد می‌کند و فضاسازی‌ها ما را عقب نخواهد راند، مگر می‌شود کسی اسرار کشور را به بیگانه بفروشد و ما بی‌تفاوت باشیم.

رضا عسگری کیست؟

رضا عسگری یکی از کارمندان بازنشسته هوافضای وزارت اطلاعات بود که به جرم همکاری با سازمان سیا دستگیر و به اعدام محکوم شد و در ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ اعدام گردید

سخنگوی قوه قضاییه در ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹ این خبر را تایید کرد و گفت که کارمند بازنشسته هوافضای وزارت اطلاعات به جرم جاسوسی برای سازمان سیا اعدام شده است.

وی افزود: رضا عسگری با بازنشستگی پیش از موعد در سال ۹۵ بازنشسته شده بود و در سال‌های پایانی خدمت و بعد از بازنشستگی به سرویس سیا وصل شده بود و به جهت اینکه آشنایی با فعالیت‌های موشکی ما داشت برخی از آن را به سازمان سیا فروخت و پول گرفت که شناسایی و بازداشت و محاکمه و محکوم به اعدام شد و هفته گذشته حکمش اجرا شد. او آقای رضا عسگری بود؛ لذا ما با کسی تعارف نداریم و با امنیت کشورمان معامله نمی‌کنیم.

نظر شما