شناسهٔ خبر: 41336034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پوستر بین‌المللی «روح مقاومت» در هرمزگان رونمایی شد

بندرعباس- ایرنا- پوستر رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» با حضور مدیرکل و معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان و رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در بندرعباس رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان روز سه‌شنبه در آیین رونمایی پوستر «روح مقاومت» گفت: طرح فراخوان بین‌المللی روح مقاومت شامل بخش ملی، قرآن و عترت، امام، مرجعیت و علما در وصیت نامه شهدا و در بخش بین‌الملل وصیت نامه امام راحل(ره)، سرداران شهید سلیمانی و عماد مغنیه است و اعضای کانون های مساجد تا ۳۱ شهریور فرصت دارند آثار خود را در قالب فیلم، عکس نوشته، صوت و کلیپ به سایت بچه‌های مسجد ارسال کنند.

حجت‌ااسلام احمد پهلوانی افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور رویداد بین المللی «روح مقاومت» را با محوریت گرامیداشت مقام شهدا و با تکیه بر ۱۱۰ روز روایت‌ مردمی از وصایای شهدای انقلاب اسلامی از دیروز تا امروز برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این رویداد بین‌المللی از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد مصادف با سالروز ارتحال امام خمینی(ره) آغاز شده و تا روز دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مدت ۱۱۰روز ادامه خواهد داشت.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی و مورد علاقه جوانان و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نام برد.

حجت‌ااسلام پهلوانی افزود: سال گذشته نزدیک به ۷۰۰ کانون فعالیت‌های خود را در سامانه بچه‌های مسجد ثبت کردند که بخشی از این اقدامات در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی با اشاره به اجرای ۲ طرح مهم ملی و بین‌المللی توسط ستاد فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) در حوزه ایثار و شهادت ابراز امیدواری کرد که با تعامل و هم‌افزایی در سطح استان بتوانیم در راستای اجرای این ۲ طرح«سه‌شنبه تکریم» و «رویداد بین‌المللی روح مقاومت» موفق عمل کنیم.

پهلوانی در خصوص اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» بیان داشت: هر سه‌شنبه با توجه به شرایط با اولویت، خانواده معظم شهدا و ایثارگران، نخبگان علمی و فرهنگی مورد تکریم اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار می گیرند.

رییس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان در خصوص جوایز طرح روح مقاومت نیز گفت: ۴۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به ارزش ۱۰ میلیون ریال، ۱۱۰ هدیه پنج میلیون ریالی در بخش ملی و ۲۰ هدیه ۲۵۰ یورویی نیز در بخش بین‌المللی درنظر گرفته شده است.

مساجد سنگر فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران هرمزگان نیز با اشاره به نقش مساجد در شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهارداشت: امروز نیز با محور قرار دادن مساجد و استفاده از ظرفیت معنوی آن، می‌توانیم به سلامت از گردنه‌های سخت عبور کنیم.

عطا ناوکی افزود: امروز نیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اوج گیری وتثبیت دستاوردهای انقلاب نقش موثری ایفا می‌کنند.

وی بر گسترش همکاری در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین بنیاد و کانون مساجد تاکید کرد و گفت: مساجد با محوریت امام جماعت و تلاش موثر فعالان کانون‌های فرهنگی هنری، سنگر فرهنگی  برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.

مدیرکل بنیاد شهید هرمزگانعنوان کرد: جوانان در کانون‌های مساجد از طریق برگزاری رویداد بین‌المللی روح مقاومت، بیش از پیش در زمینه اشاعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند.

ناوکی در ادامه بر ضرورت بزرگداشت نام و یاد شهدا تاکید کرد و بیان داشت: جوانان شهیدی که برخلاف شهدای کربلا ویاران امام حسین(ع) بدون دیدن چهره امام راحل(ره) و حتی شنیدن صدای ایشان، با ارزش‌ترین سرمایه خود یعنی جانشان را فدا کردند یک سرمایه معنوی برای جامعه هستند که باید راه و یاد آن‌ها همواره در جامعه زنده نگه داشته شود.

 وی هم‌چنین خواستار نام‌گذاری کانون‌ها به نام شهدای استان، ترویج وصیت نامه‌ها و عکس و آثار شهدا در بستر فضای مجازی و دیگر ظرفیت‌های رسانه‌ای کانون‌ها، سرکشی و قدردانی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران شد.

افزون بر یک‌هزار و ۵۴  کانون فرهنگی هنری با ۱۳۷هزار عضو از استان هرمزگان در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است که از این تعداد نزدیک به ۷۵ کانون مزین به نام مبارک شهدا هستند و ۷۰ درصد این کانون‌ها  در روستاها واقع شده‌اند.

نظر شما