شناسهٔ خبر: 41335649 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از واعظ نامتعظی پند شنیدن؛ چون قبله‌نما ساختن اهل فرنگ است

بیان نقایص و اشکالات مجلس یازدهم و یا هر مجلس دیگری امر بسیار پسندیده‌ای است که هیچ‌کسی در سپهر سیاسی کشور نمی‌تواند این امر را تکذیب کند، اما گاهی انتقاد جای خود را به عقده‌گشایی می‌دهد و توسط کسانی مطرح می‌شود که خود سال‌ها متولی آن امر بودند و هیچ بازدهی نداشتند.

صاحب‌خبر -

سرویس سیاسی خبرگزاری فارس؛ شیراز| بیان نقایص و اشکالات مجلس یازدهم و یا هر مجلس دیگری امر بسیار پسندیده و نیکویی است که هیچ‌کسی در سپهر سیاسی کشور نمی‌تواند این امر را تکذیب کند، اما گاهی انتقاد جای خود را به عقده‌گشایی می‌دهد و مسیر را نقد را به سمت بی‌اخلاقی می‌برد و گاهی این نقد (تازه اگر بشود به آن نقد گفت) توسط کسانی مطرح می‌شود که خود سال‌ها متولی آن امر بودند و هیچ بازدهی نداشتند.

گاهی انتقاد جای خود را به عقده‌گشایی می‌دهد و مسیر را نقد را به سمت بی‌اخلاقی می‌برد و گاهی این نقد (تازه اگر بشود به آن نقد گفت) توسط کسانی مطرح می‌شود که خود سال‌ها متولی آن امر بودند و هیچ بازدهی نداشتند

این روزها که چند صباحی از پایان مجلس دهم می‌گذرد ناگهان می‌بینیم آقایان بلبل‌زبان شده‌اند و به بیان تحلیل‌هایی از وظایف نمایندگی می‌پردازند که در دوره چهارساله خودشان ظاهراً خبری از این وظایف نبوده است و همه این تذکرها یک‌شبه به مغز پرفتوحشان خطور کرده است.

شمایی که نمایندگان را به پرهیز از شعار دادن توصیه می‌کنید مگر خودتان جز ادعای رفع حصر در چهار سال نمایندگی‌تان دغدغه دیگری هم داشته‌اید که امروز از نمایندگان انتظار عمل دارید، بماند که آن دغدغه را هم صرفاً برای فریب جوانان اصلاح‌طلب مطرح کردید و هیچ گام مؤثری برای تحقق آن برنداشتید.

 تمیز بودن دستمال نمایندگان و شکستن شیشه کثیف فساد در مجلس چرا شمارا این‌چنین آشفته کرده که باعجله موضع‌گیری می‌کنید و پاکی نمایندگان مجلس یازدهم را به سخره می‌گیرند.

جناب آقای اصلاح‌طلب امروز و اصول‌گرای دیروز حضرت‌عالی در حالی نگرانی مردم را دغدغه خود نشان می‌دهید که یادتان رفته همین شخص شخیص شما قرار بود گزارش فاجعه سیل سال گذشته شهر شیراز را به مردم ارائه بدهد اما دریغ از یک صفحه گزارش که به مردم ارائه بدهید. چه شد؟

آن موقع مردم، مردم نبودند یا شما مردم‌شناس نشده بودید؟ در مدت چهارساله نمایندگی‌تان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز دو بار از ۴ نماینده شهرستان شیراز دعوت کردند تا به جمع دانشجویان بیایند و با آنان صحبت کنند. جناب آقایان رجبی، رضایی و اکبری هر دو بار دانشجویان را لایق دانستند و بین آن‌ها آمدند اما شما در همین حد هم نزول اجلال نفرمودید.

در حالی از شفافیت قراردادهای بین‌المللی و در جریان قرار دادن مردم در مورد توافق ۲۵ ساله بین ایران چین صحبت می‌کنید که شخص شخیصتان هیچ‌گاه مردم را محرم ندانستید و هیچ‌وقت در مورد قراردادهای بین‌المللی پالرمو و FATF با مردم سخنی نگفتید و حتی حاضر نشدید به‌صورت مشخص به مردم بگویید در صحن مجلس شورای اسلامی رأی شما به این موارد چه بوده است

 

شاید بعضی بگویند آن سه نماینده جواب‌های قابل قبولی در مواجهه با دانشجویان نداشتند ولی دست آن سه نماینده را باید بوسید که حداقل آن‌قدر شرافت داشتند که دانشجو را آدم فرض کنند و بین آن‌ها بیایند، اما شما چطور؟ در حالی از شفافیت قراردادهای بین‌المللی و در جریان قرار دادن مردم در مورد توافق ۲۵ ساله بین ایران چین صحبت می‌کنید که شخص شخیصتان هیچ‌گاه مردم را محرم ندانستید و هیچ‌وقت در مورد قراردادهای بین‌المللی پالرمو و FATF با مردم سخنی نگفتید و حتی حاضر نشدید به‌صورت مشخص به مردم بگویید در صحن مجلس شورای اسلامی رأی شما به این موارد چه بوده است.

بدون تردید شفاف شدن معاهده تجاری بین ایران و چین یکی از مهم‌ترین خواسته‌های نیروهایی است که دل درگرو انقلاب دارند اما این مطالبه توسط حضرت‌عالی کمی فضا را به سمت طنز پیش می‌برد. شمایی که یک‌شبه از محسن رضایی به خاتمی تغییر موضع می‌دهید بهتر نبود در طول مدت نمایندگی‌تان به‌جای دختر آبی و امثالهم در مورد مسائلی چون نحوه رنگ کردن مردم شهرستان شیراز مطلب بنویسید. جناب آقای سابقاً نماینده اگر محرم بودن مردم و نگرانی‌های آنان برای شما موضوعیت دارد بهتر نیست حداقل یک‌بار هم که شده بیایید و شبهه‌های موجود در مقوله کارخانه آب‌معدنی منتسب به خودتان را پاسخ بگویید. شما و هم‌مسلک‌هایتان در عمر چهارساله مجلس دهم و دولت موردحمایتتان چه گلی بر سر ملت ایران زدید که در انتخابات دوم اسفند ۹۸ مشارکت مردم در انتخابات تا این حد پایین آمد.

کاش نمایندگان دیروز مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین برکنار شده جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت دوره مسئولیتشان آن‌قدر جرات داشتند که بیایند و عملکرد خودشان را بی‌پرده با مردم مطرح کنند نه اینکه بگویند دستانمان بسته بود و هیچ‌کاره بوده‌ایم و تمامی مشکلات را گردن دیگران حواله کنند.

کاش نمایندگان دیروز مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین برکنار شده جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت دوره مسئولیتشان آن‌قدر جرات داشتند که بیایند و عملکرد خودشان را بی‌پرده با مردم مطرح کنند نه اینکه بگویند دستانمان بسته بود و هیچ‌کاره بوده‌ایم و تمامی مشکلات را گردن دیگران حواله کنند

 جناب آقای استاد حاشیه اگر صلاح دانستید و به تریج قبایتان برنمی‌خورد کمی از خدماتی که در دوره چهارساله حضور در مجلس شورای اسلامی به مردم فارس نکرده‌اید هم مطالبی بگویید البته اگر خدمتی کرده‌اید هم بگویید.

انتهای پیام/ م

نظر شما