شناسهٔ خبر: 41335597 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پوشش بیمه تکمیلی و دارویی از عوامل نارضایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی است/ 70 تخت بیمارستانی در اختیار بیماران کووید 19 است

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان جذب نیرو به دلیل تفاوت تعرفه‌ها، پوشش دارویی و همچنین پوشش بیمه تکمیلی را از جمله چالش‌ها و نارضایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی دانست و گفت: رفع همه دغدغه‌ها در اختیار سازمان تامین اجتماعی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد عابدی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، از برنامه‌ریزی برای احداث کلینیک تخصصی بیمارستان امید ابهر خبر داد و اظهار کرد: طراحی و بودجه مورد نیاز برای احداث این کلینیک انجام و تامین شده و در حال اخذ مجوزهای لازم است.

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه کلینیک تخصصی ابهر در نخستین فرصت کلنگ‌زنی خواهد شد، افزود: ساخت این کلینیک برای بازه زمانی سه ساله طراحی شده است.

وی افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی از 141 تخت موجود به 165 تخت را از دیگر برنامه‌های تامین اجتماعی در بیمارستان امام حسین (ع) اعلام و تصریح کرد: هر چند اقدامات اولیه برای این افزایش انجام شده است، ولی به احتمال زیاد شیوع ویروس کرونا، آغاز اجرای این طرح را به تاخیر خواهد انداخت.

عابدی به غیراستاندارد بودن کلینیک وابسته به تامین اجتماعی در شهر قیدار به دلیل کوچک بودن فضا  اشاره کرد و افزود: زمین مورد نیاز برای احداث درمانگاه تملک و بودجه هم تامین شده است و احداث آن در سال آینده آغاز خواهد شد.

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان به آمادگی تامین اجتماعی برای احداث درمانگاه در دندی اشاره و تصریح کرد: مردم منطقه آماده واگذاری زمین برای احداث این درمانگاه هستند و مسؤولان استانی هم در صدد اخذ مجوز هستند.

وی خداحافظی با دفترچه‌های تامین اجتماعی را از چند ماه آینده جزو برنامه‌های این سازمان دانست و ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد مطب‌های پزشکان بدون دفترچه اقدام به سرویس دهی می‌کنند و پیگیری این امر در مراکز دولتی و غیردولتی در دستور کار قرار دارد.

عابدی به ارائه خدمات در مراکز ملکی تامین اجتماعی به بیماران کرونایی اشاره کرد و گفت: حدود 70 تخت بیمارستانی در این حوزه درگیر هستند و اگر لازم باشد تعداد این تخت‌های اضافه خواهد شد، منتهی باید متوجه بود که موضوع فقط تخت نیست و نیروها هم مطرح هستند کما اینکه بخشی از نیروها به دلیل درگیر شدن خود و یا نزدیکانشان و رعایت ایزولاسیون از چرخه خدمت خارج می‌شوند.

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان تعداد بیماران مشکوک و یا مبتلا به بیماری کووید 19 را در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان حدود 452 نفر اعلام و تصریح کرد: ابتلای 171 نفر از این تعداد تایید شد و 25 نفر هم در این مراکز به دلیل ابتلا فوت کردند که اغلب در بخش آی سی یوی بیمارستان امید ابهر بوده است.

وی جذب پزشک را از مهم‌ترین چالش‌های گذشته، حال و آینده مراکز درمانی متعلق به تامین اجتماعی دانست و ادامه داد: تفاوت تعرفه‌های موجود مانع جدی در جذب نیرو محسوب می‌شود، کما اینکه مشکل جذب رادیولوژیست در مراکز درمانی تامین اجتماعی سال‌ها است که حل نشده و در حال حاضر هم مشکل جذب متخصص قلب هم وجود دارد.

عابدی عدم تعهد دارویی را از دیگر عوامل در نارضایتی بیمه شدگان تامین اجتماعی اعلام و تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای داروها در شورای عالی بیمه تصمیم‌گیری می‌شود و دست ارگان ما نیست.

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت بدهی‌ها به بخش دانشگاهی و همچنین بخش خصوصی توسط تامین اجتماعی گفت: در بخش دانشگاهی بدهی‌ها تا آذرماه تسویه شده است و 60 درصد بدهی‌های دی، بهمن، اسفند و فروردین هم پرداخت شده است.

وی با اذعان به اینکه پرداخت‌های انجام شده در ازای ارائه خدمت به بیمه شدگان تامین اجتماعی مطلوب نیست، افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، وضعیت نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است.

عابدی ادامه داد: بدهی مراکز خصوصی ارائه کننده خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی تا بهمن ماه تسویه شده است و صورتحساب بقیه ماه‌ها هم رسیده و تلاش می‌شود پرداخت شود.

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در زنجان در مورد وجود مشکل در خوانش نتایج دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) گفت: تا کنون گزارشی در مورد این مشکل به ما نرسیده ولی مشکلات رادیولوژی رسیده بود که برای حل آن اقداماتی انجام شد.

وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده برای بیمه شدگان دارای بیماری مزمن را در استان زنجان حدود 8 هزار پرونده اعلام کرد و گفت: کنترل این بیماران به صورت دوره‌ای در دستور کار قرار دارد و مسؤولان برای کاهش مراجعات این بیماران در شرایط کنونی، دوره کنترل ماهانه آن‌ها را از یک ماه به دو ماه افزایش داده است.

عابدی همچنین گزارشی از آمار ارائه خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی طی سال‌گذشته را ارائه کرد و افزود: تامین اجتماعی استان طی سال گذشته 32 میلیارد تومان هزینه برای ارائه خدمات درمانی انجام داده است.

معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان زنجان با اذعان به وجود نارضایتی در بین بیمه شدگان از بابت پوشش بیمه تکمیلی گفت: کانون بازنشستگان این امور را پیگیری و مشکلات را منعکس کرده است.

انتهای پیام/73004/ق

نظر شما