شناسهٔ خبر: 41335157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

انعقاد تفاهم نامه ساخت 16 کلاس درس در مناطق کوهستانی شمال خوزستان

فاطمه سعدیان فاطمه سعدیان / فاطمه سعدیان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه جهت ساخت 16 کلاس درس در مناطق کوهستانی شمال و شمال شرق خوزستان، گفت: در بحث فضاهای آموزشی، یکی از معضلات استان خوزستان مدارس سنگی است و هدفگذاری کرده‌ایم که طی بازه زمانی سه ساله، مدارس سنگی را با کمک خیرین مدرسه‌ساز جمع‌آوری کنیم.

صاحب‌خبر -

علی قربانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انعقاد این تفاهم در مناطق کوهستانی استان با موسسه جمعیت دانشجویی مردمی امام علی (ع)، اظهار کرد: در بحث فضاهای آموزشی، یکی از معضلات استان خوزستان مدارس سنگی است. مدارس سنگی استان در شمال و شمال شرق یعنی در لالی، مسجد سلمیان و ایذه واقع هستند.

وی با اشاره به هدفگذاری صورت گرفته در بازه زمانی سه ساله در راستای جمع‌آوری مدارس سنگی، گفت: در این راستا از خیرین مدرسه‌ساز کمک گرفته‌ایم و با موسسه دانشجویی جمعیت امام علی (ع) نیز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که بر اساس آن، 16 کلاس درس جایگزین مدارس سنگی  عشایری  استان می‌شوند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشارره به این‌که افق دید ما برای جمع‌آوری مدارس سنگی استان 3 ساله است، تاکید کرد: قطعا این بازه زمانی تابع تامین اعتبارات است، البته تنها منتظر اعتبارات دولتی نیستیم و سعی کرده‌ایم با جلب مشارکت خیرین مدرسه‌ساز استانی و کشوری، اعتبارات را تامین کنیم اما این توان را داریم که بتوانیم مدارس سنگی را تبدیل به مدارس مستحکم کنیم.

قربانی ادامه داد: بر اساس قانون حداقل رقمی را که برای مشارکت یک خیر در ساخت پروژه در نظر گرفته می‌شود، 30 درصد اعتبار است و امکان دارد که یک خیر بنا به توان مالی خود از 30 تا 100 درصد تامین یک پروژه را برعهده بگیرد.

وی در پایان با بیان این‌که در تفاهم‌نامه ساخت 16 کلاس درس، خیر 30 درصد تامین اعتبار پروژه را بر عهده گرفته است، گفت: 70 درصد اعتبار نیز توسط منابع دولتی تامین می‌شود. ما از مشارکت خیرین استانی و کشوری استقبال می‌کنیم تا بتوانیم با کمک یکدیگر محرومیت‌های استان را مرتفع کنیم.

انتهای پیام

  

نظر شما