شناسهٔ خبر: 41332218 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

نفوذ بی سر و صدای چین در لندن
براساس گزارش‌ها، یکی از اعضای سرشناس «انجمن دوستی مردم چین با کشورهای خارجی» که برای نزدیکی با نخبگان خارجی ایجاد شده است، ارتباط نزدیکی با پنج نخست‌وزیر بریتانیا داشته است.
تصاویری که روزنامه دیلی میل منتشر کرده است، نشان می‌دهد «ژیرونگ هو» در میان تشکیلات سیاسی بریتانیا جایگاهی داشته است. او با بوریس جانسون، ترزا می، دیوید کامرون، گوردون براون و تونی بلر دیدار داشته است.
ژیرونگ هو اکنون مدیر انجمن دوستی مردم چین با کشورهای خارجی است که براساس گزارش‌ها در کنترل حزب کمونیست 
چین است.
چهره‌های آکادمیک معتقدند که ماموریت او آماده‌سازی «رهبران تجاری، سیاسی و رسانه‌ای در کشورهای سراسر جهان» است. این ادعا در کتاب جدید «دست پنهان» هم مطرح شده است. براساس آن، چین به این ترتیب دستورکارش را در غرب پیش می‌برد.
این مقام چینی همچنین در سال ۲۰۱۸ با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار داشت. او هشت سال پیش از آن هم در شانگهای با جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا ملاقات داشت.
خط و نشان «بایدن» برای «السیسی»
کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هجمه‌ای علیه «عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهوری مصر وی را «دیکتاتور مورد علاقه ترامپ» توصیف کرد.
به گزارش عربی21، «جو بایدن» کاندیدای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور با انتشار توییتی به اقدام مسؤولان قاهره در آزاد کردن محمد عماشه، دانشجوی پزشکی دارای تابعیت آمریکا پس از 486 روز حبس در زندان‌های این کشور واکنش نشان داد. بایدن درباره آزادی عماشه و بازگشت او به آمریکا توییت کرد: محمد عماشه پس از 486 روز حبس در زندان‌های مصر به تازگی به کشورش
 بازگشته است.
او در ادامه نوشت: «بازداشت، شکنجه و تبعید فعالانی چون «ساره حجازی» و «محمد سلطان» و یا تهدید خانواده‌هایشان مساله‌ای غیر قابل قبول است. همچنین بایدن در توییتی تهدید کرد که در دولتش هرگز چک‌ سفید امضا برای «دیکتاتور مورد علاقه ترامپ» وجود نخواهد داشت.
این رشته توییت‌ها به منزله تهدید غیر رسمی سیسی از طرف بایدن برای توقف کمک‌ها در صورت پیروزی در انتخابات نوامبر آتی در
 آمریکا است.

قطع ارتباط سفیر سعودی با حریری
روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت، کسانی که با «ولید البخاری» سفیر عربستان در بیروت دیدار می‌کنند، می‌گویند وی از «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان و «سمیر جعجع» رئیس حزب القوات اللبنانیه ناراحت و ناراضی است.
آنها می‌گویند، سفیر عربستان روابطش را با حریری و جعجع قطع کرده است در حالی که اخیرا دیدارهای خود را در روستای الیرزه واقع در جنوب شرقی بیروت افزایش داده و با چهره‌های سیاسی و مذهبی متعدد دیدار کرده است و در هر دیداری نارضایتی خود را از این دو تن تکرار می‌کند و می‌گوید، هیچ کدام حاضر به دیدار با یکدیگر نیستند و تشریفاتی عمل می‌کنند. وی گفت که از دیدار با حریری و جعجع اجتناب می‌کند زیرا آن دو تنها علیه یکدیگر حرف می‌زنند.
دیدارکنندگان با سفیر عربستان می‌گویند، البخاری معتقد است سیاست عربستان با لبنان تنها به حریری و جعجع محدود نمی‌شود و او سیاست کشورش را بیان می‌کند.گفتنی است که سفیر عربستان در بیروت در مراسم ضیافتی که هفته گذشته برای تعدادی از سفیران عرب در معراب واقع در استان جبل لبنان ترتیب داده شده بود، 
حضور نیافت.
 

نظر شما