شناسهٔ خبر: 41331082 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

توییت دستیار ویژه مجلس شورای اسلامی در اعتراض به وضعیت حقوق بشر در بحرین؛

امیر عبداللهیان: آل خلیفه به جای تحکیم رابطه با اسرائیل طرز رفتارش را با ملت بحرین اصلاح کند

تایید حکم اعدام دو جوان بحرینی در سایه بحران کرونا ویروس،نشان می دهد که شکاف آل خلیفه (خاندان حاکم بر بحرین) با ملتش بسیار عمیق شده است.

صاحب‌خبر -

 
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری قدس (قدسنا)"حسین امیر عبداللهیان" دستیار ویژه مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و معاونت سابق عربی و آفریقای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار یک پیام در حساب شخصی در توییتر تاکید کرد: تایید حکم اعدام دو جوان بحرینی در سایه بحران کرونا ویروس،نشان می دهد که شکاف آل خلیفه (خاندان حاکم بر بحرین) با ملتش بسیار عمیق شده است.

 

وی افزود: شکنجه،اعدام و نقض سیستماتیک حقوق بشر در بحرین را قویا محکوم می کنیم. آل خلیفه بجای رابطه با رژیم جعلی اسرائیلی، باید به اصلاح رابطه با مردمش بپردازد.

 

 
 
 

این توییت امیر عبداللهیان پس از آن منتشر شد که مقامات بحرینی دو روز پیش از تایید حکم اعدام دو جوان بحرینی معترض به سیاست های آل خلیفه و خط گیری آنان از عربستان سعودی برای سرکوب ملت بحرین خبر دادند.

 

بر اساس بیانیه جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین "محمد رمضان" و "حسین موسی" با شکنجه‌هایی وحشیانه برای اخذ اعتراف مواجه شدند و شواهد خود را در دادگاه سیاست زده رژیم بحرین در محاکمه‌ای کینه توزانه و غیر عادلانه ارائه دادند.

 

این جمعیت در بیانیه خود با اشاره به اینکه رژیم بحرین بعضی از مردم را با سلاح گرم، زیر شکنجه، با گازهای سمی، با زیرگرفتن با خودرو امنیتی و یا با محرومیت از درمان (در زندان‌ها) و غیره به شهادت رسانده است، تاکید کرد: هیچکدام از مسببان اصلی قتل بیش از ۲۰۰ نفر از شهروندان بحرینی به اعدام محکوم نشده‌اند.

 

جمعیت الوفاق همچنین اعلام کرد: رژیم بحرین علیه شهروندان بحرینی که زیر شکنجه‌های شدید و غیر قابل تحمل مجبور به اعتراف شده‌اند، حکم اعدام صادر می‌کند.

 

پیشتر و در دی ماه 1396، شیخ "مرتضی السندی" رهبر جریان «الوفاء الإسلامی» بحرین با بیان اینکه آل خلیفه با انقلابیون بحرینی تسویه حساب سیاسی می‌ کند، گفته بود: تا کنون بیش از ۲۰۰ فعال بحرینی در پی اقدامات خشونت بار حاکمان بحرینی علیه مخالفان کشته شده اند.

 

کاهش مشروعیت داخلی و شکاف اساسی بین حکومت و مردم باعث شده تا آل خلیفه همواره جهت تداوم بقا و امنیت رژیم سیاسی به بازیگران منطقهای و فرامنطقهای مرتجع بویژه عربستان و دولتهای غربی از جمله آمریکا اتکا کند.

 

ضمن اینکه موقعیت جغرافیایی و استراتژیک و منابع نفتی بحرین باعث شده که قدرتهای سلطه جوی غربی درصدد سیطره و حفظ نفوذ خود در آن باشند.

 

انتهای پیام/ م.ح

نظر شما