شناسهٔ خبر: 41328858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گون بیشترین گونه گیاهی که امسال در آتش سوخت

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت:بیشتر آتش سوزی‌ها در مساحت ۱۳۴ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی این استان رخ داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ حیاتی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشتر آتش سوزی‌های اتفاق افتاده امسال خراسان شمالی در عرصه‌های مرتعی و نیمه جنگلی استان بوده است، گفت: بیشترین گونه گیاهی که در امسال بر اثر آتش سوزی‌های اتفاق افتاده تبدیل به خاکستر شد، گونه گیاهی گون بود که بیشتر آن‌ها دارای طول عمر ۱۰ تا ۱۲ سال را داشته اند.

سرهنگ حیاتی افزود: گونه گیاهی با ارزش ارش دیگر گونه‌های گیاهی بوده که در امسال در آتش سوخت که فقط در آتش سوزی رخ داده در منطقه کوه بهار در شهرستان گرمه فقط ۳۸ اصله درخت ارس تبدیل به ذغال شد.

به گفته او در آتش سوزی که در منطقه کوه بهار در شهرستان گرمه اتفاق افتاد، طبق برآورد‌های اولیه رقم پنج میلیارد و ۳۱۸ میلیون تومان خسارت به منابع طبیعی وارد شد.

بیشتر بخوانید:

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: بر اثر آتش سوزی‌های رخ داده امسال برای سه نفر پرونده قضایی نیز تشکیل شده و پرونده در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ ر

نظر شما