شناسهٔ خبر: 41328158 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

پزشک سپیدرود افشا کرد

جولان کرونا در لیگ دسته اول فوتبال ایران

به‌طور حتم باید ۲ بار تست PCR منفی شود تا اجازه تمرین و مسابقه داده شود و هنگامی که می‌بینیم یک تیم تنها یکبار تست داده است احساس خطر می‌کنیم، زیرا چنین رفتار‌های مخاطره‌آمیزی بازی با جان انسان‌ها است.

صاحب‌خبر -

عضو کادر پزشکی باشگاه سپیدرود رشت گفت: وقتی می‌بینیم یک تیم تنها یکبار تست داده است احساس خطر می‌کنیم، زیرا چنین رفتار‌های مخاطره‌آمیزی بازی با جان انسان‌ها است.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از سایت سپیدرود، احمدرضا فیروزی با بیان اینکه باشگاه سپیدرود تا امروز ۴ بار تست PCR داده و زیر بار هزینه سنگین رفته است، اظهار داشت: در گیلان فقط سپیدرود پروتکل ابلاغی را رعایت کرده است و بسیاری از تیم‌های لیگ یکی حداکثر یک بار تست داده‌اند و متاسفانه وقتی در استان خودمان تیم‌های مقابل کم‌کاری می‌کنند هم جان مجموعه خودشان و هم ما را به‌خطر می‌اندازند.

فیزیوتراپ باشگاه سپیدرود رشت با اشاره با مراحل تست این باشگاه قبل از آغاز تمرینات، قبل از آغاز بازی‌ها و دو مرحله در حین مسابقات گفت: ما از بسیاری از تیم‌های لیگ برتری در این زمینه سخت‌گیری بیشتری کردیم و موارد مثبت را بلافاصله به قرنطینه فرستادیم تا زمانی که تست آن‌ها منفی شود.

وی با بیان اینکه تیمی مثل علم و ادب قبل از اینکه جواب تست بیاید شروع به تمرین کرد، ابراز داشت: باشگاه ملوان هم ابتدا اعلام می‌کند ۴ پی سی آر مثبت دارند، اما بلافاصله وقتی می‌بیند بازی کنسل نشد ناگهان اعلام می‌کند همه منفی شدند و حتی سرمربی ملوان هم این موضوع را به طنز تایید کرد.

فیروزی با درخواست از راستی‌آزمایی سازمان‌های مربوطه در چنین مواردی تصریح کرد: به‌طور حتم باید ۲ بار تست PCR منفی شود تا اجازه تمرین و مسابقه داده شود و هنگامی که می‌بینیم یک تیم تنها یکبار تست داده است احساس خطر می‌کنیم، زیرا چنین رفتار‌های مخاطره‌آمیزی بازی با جان انسان‌ها است.

عضو کادر پزشکی باشگاه سپیدرود رشت با بیان اینکه در گیلان تیم‌هایی هستند که از اوایل خرداد تا امروز فقط یک تست داده‌اند، بیان کرد: توجه به جان انسان‌ها ربطی به رده لیگی که بازی می‌کند ندارد و وظیفه سازمان لیگ فقط ابلاغ پروتکل‌ها نیست و باید بر روی رعایت کردن آن‌ها نیز نظرات ویژه داشته باشد.

وی با پرخطر خواندن برگزاری مسابقات در چنین شرایطی عنوان کرد: برخورد و تماس در حین مسابقه فوتبال گریزناپذیر است و هنگامی که تیم‌های مقابل موارد حداقلی را رعایت نمی‌کنند کار بسیار سخت می‌شود و قول می‌دهم همین امروز اگر تست گرفته شود خیلی از اعضای این تیم‌ها پی سی آرشان مثبت می‌شود.

فیرزوی در ارتباط با وضعیت مصدومان سپیدرود تاکید کرد: به‌جز مهیار نوری که از ناحیه کتف دچار آسیب‌دیدگی شدید شده است وضعیت جسمانی سایر بازیکنان خوب بوده و تمام تلاش ما این است که به‌دلیل طولانی‌شدن بازی‌ها و فشردگی مسابقات از نظر جسمانی مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

نظر شما