شناسهٔ خبر: 41327929 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اتفاقات و آمار و ارقام جالب فوتبال اروپا؛

رکورد جالب رئال مادرید با 21 گلزن متفاوت در فصل جاری/ منچستریونایتد و دریافت دیرترین گل در یک بازی خانگی لیگ برتر

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئال مادرید در هفته سی و ششم لالیگا میهمان گرانادا است. فرلاند مندی، گل اول رئال مادرید را به زیبایی به ثمر رساند تا سرانجام حس گلزنی با پیراهن رئال مادرید در لالیگا را تجربه کند.
به گزارش آریا، تیم زین الدین زیدان برای گلزنی به چند بازیکن خاص محدود نمی شود. به گزارش طرفداری و به نقل از اوپتا؛ فرلاند مندی، بیست و یکمین بازیکن متفاوت رئال مادرید است که موفق به گلزنی در فصل جاری لالیگا می شود. هیچ تیمی به اندازه رئال مادرید در رقابت های این فصل پنج لیگ معتبر اروپایی، تنوع گلزن نداشته است. همچنین در قرن بیست و یکم لالیگا، هیچ تیمی به اندازه رئال مادرید در طول یک فصل، این تعداد گلزن متفاوت نداشته است.
زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید در آستانه کسب دومین عنوان قهرمانی اش در لالیگا به عنوان سرمربی قرار دارد. زیدان پس از قهرمانی به همراه رئال مادرید در فصل 2016/17 لالیگا، بار دیگر در آستانه کسب یک قهرمانی دیگر در لالیگا قرار دارد. زین الدین زیدان که در دوران حرفه ای اش به عنوان بازیکن به هرآنچه که می خواست رسید و قهرمانی در جام جهانی، یورو، لیگ قهرمانان اروپا، جام بین قاره ای، سری آ، لالیگا و سوپرجام اروپا را کسب کرد و توپ طلا و بهترین بازیکن جهان را نیز به ویترین افتخاراتش افزود، در دوران مربیگری اش نیز به هر آنچه که باید در زمینه باشگاهی دست یافته و اکنون در آستانه کسب دومین قهرمانی لالیگا قرار دارد.
اکانت توییتر رسمی لالیگا تعبیر زیبایی از عملکرد زین الدین زیدان کرده و با انتشار تصویری از سرمربی رئال مادرید نوشته است:
هر آن چیزی که او لمس می کند، تبدیل به طلا می شود.  🧠 زین الدین زیدان 🧠 #گرانادا_رئال_مادرید

- نتونیو کونته موفق شد ششمین برد متوالی اش مقابل تورینو در سری آ را جشن بگیرد. کونته به همراه اینتر موفق شد با نتیجه 3-1 تورینو را در هفته سی و دوم سری آ ایتالیا شکست دهد، تا تیمش به رده دوم جدول رده بندی صعود کند. به نقل از اپتا، آنتونیو کونته در هر شش تقابلش مقابل تورینو در سری آ به عنوان مربی موفق به کسب برد شده است. چهار بار به همراه یوونتوس و دو بار به همراه اینتر، کونته موفق به شکست دادن گراناتا در سری آ شده است.
در تاریخ سری آ، فابیو کاپلو و ماسیمیلیانو الگری (با کسب 8 برد از 8 بازی مقابل امپولی) و سیمونه اینزاگی (7 برد از 7 بازی مقابل اودینزه) موفق شده اند بیشترین برد با رکورد 100 درصد پیروزی مقابل یک تیم در سری آ را از زمان وضع قانون سه امتیاز برای هر مسابقه کسب نمایند.

- منچستریونایتد و ساوتهمپتون در هفته سی و پنجم لیگ برتر به تساوی 2-2 رسیدند. گل دوم ساوتهمپتون در دقیقه 96 به ثمر رسید. گل مایکل اوبافمی در دقیقه 95:47، دیرترین گلی است که منچستریونایتد در رقابت های لیگ برتر در ورزشگاه خانگی خود، اولدترافورد دریافت می کند. اوپتا از فصل 2006/07، دقایق گل ها را به ثبت می رساند و آمار قبل از آن در دسترس نیست. اما Squawka مدعی شد قبل از فصل 2006/07 نیز بی سابقه بود که منچستریونایتد در چنین دقیقه ای گل بخورد. بنابراین گل مایکل اوبافمی در دقیقه 95:47، دیرترین گلی است که منچستریونایتد در یک بازی خانگی لیگ برتر دریافت می کند.

نظر شما