شناسهٔ خبر: 41327792 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزیدگان جشنواره "درخانه هنرمندانه بمانیم" معرفی شدند

رئیس حوزه هنری کردستان از اعلام برگزیدگان جشنواره "درخانه هنرمندانه بمانیم" در کردستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: اولین اقدام حوزه هنری اسفندماه ۹۸ اقدام به انتشار فراخوان جشنواره هنری "درخانه هنرمندانه بمانیم" در هفت بخش هنری از جمله نقاشی، قصه گویی، شعر، داستان، استاپ موشن، موسیقی وعکاسی با محوریت نمایش ایثار و خدمات جامعه پزشکی در راستای مقابله با ویروس کرونا، بیان هنرمندانه در خانه بمانیم، معرفی روش‌ها و شیوه‌های مختلف غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات، تجربه‌های شخصی افراد برای ماندن در خانه با اولویت کودکان و نوجوانان نمود.

او افزود: مهلت ارسال آثار به این جشنواره در فراخوان اولیه تا ۳۰ فروردین ماه ۹۹ اعلام گردید که با توجه به استقبال گسترده از جشنواره و تمدید شرایط قرنطینه ناشی از شیوع این ویروس این مهلت تا ۱۵ اردیبهشت ماه تمدید گردید.

مرادی در خصوص تعداد آثار ارسال شده به جشنواره گفت: در مجموع ۴۱۸ علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره با ارسال ۵۸۷ اثر آثار خود را به جشنواره ارسال کردند که بیشترین استقبال مربوط به بخش نقاشی با ۲۱۰ شرکت کننده و ۲۷۳ اثررقم خورد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در خصوص داوری آثار نیز گفت: با توجه به تعداد آثار و سطح متفاوت شرکت کنندگان داوران انتخاب شده که همگی از اساتید و هنرمندان توانمند مرتبط بودند در بخش‌های مختلف با حساسیت بسیار بالایی داوری را در چند مرحله به انجام رساندند و در نهایت آرای خود را در بخش‌های مختلف به این شرح اعلام کردند.

او گفت: در بخش عکاسی از بین ۹۸ اثر از ۳۶ شرکت کننده سمیه نوین زرین از سنندج و زرین خدابنده لو از زنجان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.

مرادی در خصوص بخش استاپ موشن گفت با توجه به آثار ارسال شده در این بخش و تعدادی آثار پویا نمایی بر اساس نظر داوران این بخش به دو قسمت استاپ موشن و پویانمایی تقسیم و در بخش استاپ موشی اثر مشترک مریم شیرازی و فاطمه شفیعی از استان کردستان و در بخش پویانمایی اثر نفیسه خوانساری از استان فارس شهرستان شیراز عناوین برتر را کسب کردند.

او گفت: در بخش نقاشی که بیشترین شرکت کننده را نیز داشت سارا ابای فینی از تهران، شایان محمدی و کسری محمودی از کردستان عناوین اول تا سوم را کسب کردند و کارن کریمی، ژیار محمدی، محمد محمودی و ژوانا عنایتی شایسته تقدیر شناخته شدند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در بخش قصه گویی با اعلام آراد محمدی از کردستان به عنوان برگزیده گفت: آثار بسیار خوبی در بخش‌های شعر و داستان نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که بر اساس آرای هیئت داوران در بخش شعر مجتبی صفدری از گیلان، محمد کاظم ربیعی از استان مرکزی، محسن صمدی از خراسان رضوی و امید استاد نوروزی از کردستان رتبه‌های برتر را بدست اوردند و از کوثر رستمی به عنوان استعداد نوجوان تقدیر بعمل آمده است.

او در بخش داستان نویسی نیز گفت: ناهید نصیری رتبه اول، آرام بن از یاسوج و جمیله معظمی از سنندج به صورت مشترک عنوان دوم و مجتبی صفدری از گیلان و سمیه نوین زرین از سنندج به صورت مشترک عنوان سوم را کسب کردند و از هدیکا مرادی تقدیر بعمل آمده است.

مرادی درخصوص برگزیدگان بخش موسیقی نیز گفت: نوید توکلی از اصفهان، آریان خدایار و نازنین سنندجی از سنندج عناوین اول تا سوم این بخش را کسب کرده اند.

مرادی افزود: با توجه به ارسال آثار کاریکاتوری بسیار خوبی که به جشنواره ارسال گردیده بود یک بخش کاریکاتور نیز به جشنواره افزوده گردید و بر اساس داوری صورت گرفته مبین ساعدی از سنندج، یلدا هاشمی از اردبیل و سالار عشرت خواه از تبریز عناوین برتر این جشنواره هنری را کسب کردند.

او در خصوص نحوه دریافت جوایز گفت: از هفته آینده لوح تقدیر و جایزه هنرمندان در دیگر استان‌ها زا طریق پست برای شرکت کنندگان ارسال و هنرمندان سنندجی می‌توانند از ۲۹ تیرماه با مراجعه به روابط عمومی حوزه هنری جوایز خود را دریافت کنند.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با قدردانی از کادر سلامت کشور و استان و درخواست از مردم جهت رعایت پروتکل‌های اعلامی سلامت تصریح کرد: با توجه به شیوع مجدد این ویروی در کشور و استان با رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از برگزاری مراسم‌های مختلف می‌توان در ایمن سازی و فروکش کردن این بیماری و سلامت جامعه کمک نماییم.

او با اشاره به برنامه‌های مختلف مد نظر حوزه هنری متناسب با این شرایط گفت: در ادامه برگزاری شعر خوانی شاعران برجسته استان در سالن شماره (۱) پردیس سینمایی بدون حضور مخاطب، برگزاری کنسرت‌های موسیقی آنلاین بدون حضور تماشاگر، برگزاری جشنواره تئاتر مان و دیگر برنامه‌ها که بسیار مورد توجه نیز قرار گرفت برگزاری نمایشگاه‌های هنری مجازی، کلاس‌های آموزش هنری، شب‌های خاطره و... با بهره مندی از بستر فضای مجازی برنامه ریزی گردیده است که جزئیات آن اعلام می‌گردد.

مرادی نقش هنرمندان را در تشویق مردم به ماندن در خانه در دوران اولیه گسترش این ویروس بسیار ارزنده عنوان کردو گفت:حوزه هنری استان کردستان با تکیه بر این اهتمام و تعهد هنرمندان استان برنامه ریزی گسترده‌ای را در قالب‌های مختلف در بخش تولید نیز تدارک دیده است که ان شاء ا... نتیجه آن تولید آثاری فاخر و ارزشمند خواهد بود.

انتهای پیام/ع

برچسب‌ها:

نظر شما