شناسهٔ خبر: 41327403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«راه حل» برنامه جدید رادیو گفت و گو برای جهش تولید

برنامه رادیویی «راه حل» درصدد است تا با نگاهی جامع، مسیری روشن مبتنی بر شناخت دقیق با هدف نیل به «جهش تولید» را ترسیم کند.

صاحب‌خبر -

حسین سلطانی تهیه کننده برنامه رادیویی  «راه حل» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: حل معضلات اقتصادی سالهاست که ترجیع بند کلام مقام معظم رهبری قرار دارد. مروری بر نامگذاری چهار سال اخیر این مسئله را به خوبی نشان می دهد؛ «اقتصاد مقاومتی»، «حمایت از کالای ایرانی»، «رونق تولید» و «جهش تولید» عباراتی که همگی با کلیدواژه اقتصاد به یکدیگر متصل می شوند.

وی ادامه داد: به اعتقاد تحلیلگران حوزه سیاستگذاری و استراتژی، فارغ از میزان تحقق این شعارها، اسامی مذکور دارای پیوندی منطقی و ترتیبی معنادار هستند که نشان می دهد جمهوری اسلامی از حیث هنجاری و سیاستگذاری ها درنقطه درستی ایستاده است و اصطلاحاً گیر کار را باید در جای دیگری پیدا کرد! یعنی لایه های ساختاری و رفتاری.از جمله اشتباهات ساختاری و رفتاری در جریان پیگیری اهداف اقتصادی در جمهوری اسلامی، نگاه تک بعدی وغیرنظام مند برخی مدیران به این اهداف است که باعث شده در این مسیر خطیر و پرخطر، همه بار رونق اقتصادی و جهش تولید به دوش دستگاه ها و سازمان هایی باشد که به طور مستقیم متولی و درگیر اقتصاد کشور هستند.

وی افزود: در حالیکه تحقق اهداف اقتصادی جز با هم افزایی علمی و هم آفرینی عملی نهادها و دستگاه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک کشور با هسته مرکزی یعنی نهادهای متولی ساماندهی امور اقتصادی ممکن نیست.

سلطانی درباره برنامه رادیویی «راه حل» توضیح داد: این برنامه کاری از گروه اقتصادی رادیو گفت وگو با محوریت مقوله «جهش تولید» درصدد است تا با نگاهی جامع نسبت به عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک تأثیرگذار بر جهش تولید از طریق همفکری با پژوهشگران علوم و فنون مرتبط و دعوت از مسئولان نهادها و دستگاههای مربوطه، افق ذهنی مشترک و مسیری روشن مبتنی بر شناخت دقیق با هدف نیل به «جهش تولید» ترسیم کند.

وی افزود: در این راستا، نکته مهمی که نصب العین دست اندرکاران برنامه «راه حل» است، همانا لزوم به باور نشاندن ضرورت جهش تولید در فرهنگ عمومی است. به اعتقاد سازندگان این برنامه، هیچ تصمیمی چه در قالب سیاستگذاری و چه درهیبت قانونگذاری به ثمر نمی رسد مگر آنکه افکار عمومی در خصوص ضرورت آن اقناع و مجاب شده باشند.

این تهیه کننده توضیح داد: برنامه «راه حل» سعی دارد  تا با گره زدن ابعاد مختلف جهش تولید با متن زندگی مردم، «جهش تولید» را از یک مونولوگ حاکمیتی به یک دیالوگ ملی تبدیل کند. طوری اصناف و اقشار مختلف جامعه بتوانند جایگاه خود را در پازل جهش تولید پیدا کنند و در این باره خود را مسئول و البته ذینفع بدانند.

سلطانی در پایان تاکید کرد: «راه حل» با این باور که «راه حل وجود دارد» بر آن است که با تدارک آیتم های مختلف از قبیل گفتگوی تخصصی زنده انعکاس و نقد نظرات مسئولان ذیربط، گزارش مردمی و نهایتاً برگزاری میزهای تخصصی کاربردی، به بررسی ابعاد گوناگون «جهش تولید» بپردازد و برنامه ای در خور مخاطبان فرهیخته رادیو گفت وگو ارائه نماید.

این برنامه از بیست و چهارم تیر روی آنتن می رود، لذا علاقمندان به حوزه اقتصاد و همچنین عموم مخاطبان می توانند ساعت 10 شنونده این برنامه باشند.

انتهای پیام/

نظر شما