شناسهٔ خبر: 41327192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاکید سران آلمان و ایتالیا بر لزوم توافق هر چه سریع‌تر درباره بسته اقتصادی کرونایی اروپا

صدر اعظم آلمان و نخست وزیر ایتالیا در دیدار روز گذشته خود در برلین بر لزوم توافق هر چه سریع‌تر درباره بسته کمک‌های اقتصادی برای مقابله با عواقب اقتصادی کرونا تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان و "جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا در دیدار روز گذشته خود در برلین خواستار دستیابی به توافقی درباره امور مالی آینده اتحادیه اروپا در نشست آتی این اتحادیه شدند.

البته مرکل اعلام کرد: اینکه آیا در نشست پایان هفته اتحادیه اروپا به توافقی در این باره دست پیدا خواهیم کرد هنوز مشخص نیست. وی هم زمان تاکید کرد که بسته کمکی برای بخصوص کشورهای آسیب دیده از کرونا باید بزرگ باشد.

مرکل در این باره گفت: مسئولیت ما برای رونفق دادن دوباره به بازار داخلی اتحادیه اروپا مسئولیت بزرگی است.

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا هم بر لزوم تسریع در توافق درباره بسته کمک های مالی اتحادیه اروپا به کشورهای بحران زده تاکید کرده و گفت: هر چقدر ما واکنش کندرتری به این مسئله داشته باشیم به همان میزان سرعت رونق دوباره اروپا کم تر خواهد بود.

سران کشورهای اروپایی در نشست پایان هفته می خواهند درباره بودجه مالی اتحادیه اروپا تا سال 2027 و همچنین یک بسته کمک های مالی برای کشورهای بحران زده کرونایی به توافقی دست یابند.

کمیسیون اروپایی پیشنهاد بسته کمک های اقتصادی 750 میلیون یورویی را برای جبران عواقب اقتصادی کرونا ارائه داده که 500 میلیون یورو در قالب کمک بلا عوض و 250 میلیون یورو در قالب وام به کشورها پرداخت می شود.

پس از تنش های گذشته بین آلمان و ایتالیا در مسیر غلبه بر بحران کرونا سران این کشورها در دیدار روز گذشته تلاش کردند روابطی دو جانبه و اروپایی را به نمایش بگذارند. مرکل تاکید کرد که توافقی در همه جهات باید انجام گیرد. وی افزود: هنر ما این است که پل هایی را بسازیم.

صدر اعظم آلمان در دیدار با کونته اعلام کرد که مواضع کشورهای اروپایی در آستانه نشست اتحادیه اروپا همچنان از هم فاصله دارد. قرار است امروز ( سه شنبه) نخست وزیر اسپانیا هم برای انجام مذاکراتی در این باره با مرکل به برلین سفر کند. هفته گذشته نیز نخست وزیر هلند برای این منظور به برلین سفر کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما