شناسهٔ خبر: 41326492 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

استقلال درگیر یک جنگ نابرابر است

تیم فوتبال استقلال در ادامه رقابت‌های خود در لیگ برتر باید جمعه شب از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌ها به مصاف نفت آبادان برود.

صاحب‌خبر -

فرهیخختگان: تیم فوتبال استقلال در ادامه رقابت‌های خود در لیگ برتر باید جمعه شب از هفته بیست‌وچهارم رقابت‌ها به مصاف نفت آبادان برود. این دیدار از آنجایی برای استقلالی‌ها اهمیت و جای نگرانی دارد که در استان خوزستان برگزار می‌شود و این درحالی است که حدود دو هفته پیش و طبق ادعای استقلالی‌ها مشکلات شاگردان مجیدی از دیدار با فولاد در همین استان آغاز شد و بعد از شکست استقلال مقابل فولاد و مثبت شدن تست کرونای تعداد زیادی از بازیکنان این تیم حالا آبی‌ها شرایط خوبی ندارند و نگرانی‌ها در این خصوص که مبادا حوادث و اتفاقات سفر قبلی به اهواز دوباره گریبان این تیم را گرفته و چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ سایر موارد برای استقلال مشکل‌ساز شود، افزایش پیدا کرده است. درخصوص این دیدار و سایر مسائل مرتبط با باشگاه استقلال با سعید رمضانی به صحبت پرداختیم. گفت‌وگو با مدیر تیم استقلال را در زیر می‌خوانید.

کمی از وضعیت تیم صحبت کنید. به‌نظر می‌رسد با شیوع ویروس کرونا در اردوی تیم وضعیت استقلال نگران‌کننده شده است.

شرایطی که داریم حاد است و متاسفانه در بازی‌هایی که انجام می‌دهیم و حتی در تمرینات به‌طور میانگین نصف تیم‌مان را نداریم. اساسا قرار است طی امروز و فردا یک تست مجدد از نصف بازیکنانی که نداشتیم و تست‌شان مثبت شده بود، گرفته شود تا درصورتی که این تست منفی باشد بتوانیم از آنها در تمرینات استفاده کنیم. باید با این وضعیت بسازیم چون شرایط طوری است که برای برگزاری مسابقات اجبار داریم و ما هم مجبور هستیم در میدان حاضر شویم، اما این یک جنگ نابرابر است و امیدوارم خدا کمک‌مان کند. درحال حاضر بیشترین چیزی که ذهن‌مان را مشغول کرده بحث سلامتی بچه‌ها، کادر و خانواده‌های آنهاست و ما دوست نداریم برای آنها و خانواده‌هایشان و حتی تیم‌هایی که با آنها بازی می‌کنیم، اتفاق بدی بیفتد.

یک فیلم از عارف غلامی منتشر شد که گویا با وضعیت کرونایی که دارد در زمین فوتبال شبیه محلات حاضر شده است، هرچند این موضوع دیروز تکذیب شد.

متاسفانه اتفاقاتی می‌افتد که انگار انسانیت را فراموش کرده‌ایم. برخی‌ها معمولا یک سری حاشیه درست می‌کنند که بعدها مشخص می‌شود این حواشی عمدا رقم خورده است. مطمئنا پیشگاه خداوند وجود دارد و این دوستان باید یک روز در این پیشگاه جواب پس بدهند.

موضوع بازی با پارس جنوبی به کجا رسید؟ شواهد خبر از تکرار این بازی می‌دهد.

به نظر من هم این بازی تکرار می‌شود چون ما چیزی برای دروغگویی نداریم و هرچه بود را به‌درستی برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تعریف کردیم.

به‌خاطر تایید تست کرونای ۹ بازیکن‌تان که توسط بیمارستان مسیح دانشوری تایید و اعلام شد این موضوع را می‌گویید؟

بحث از این حرف‌ها پیچیده‌تر است چون تیم ما آنقدر مشکل دارد و نفرات بیشتری بعد از آن جریان درگیر کرونا شدند که همه از جریانات آن باخبر هستند. بعد از آن ۹ بازیکن، بازیکنان دیگری هم مثل امیر کارگر، سیاوش یزدانی و عارف غلامی به کرونا مبتلا شده‌اند هر چند بازیکنان دیگری هم داریم که مشکوک هستند و بقیه را هم نمی‌دانیم که مبتلا شده‌اند یا خیر. قرار است پزشکان امروز و فردا دوباره از مجموعه تیم تست بگیرند تا ببینیم شرایط‌مان به چه شکلی می‌شود.

دوباره استقلال باید برای بازی با تیمی جنوبی به خوزستان سفر کند. از تکرار مشکلات و حوادثی که در سفر به اهواز برای بازی با فولاد رخ داد هراس ندارید؟

ما در این مورد مفصل صحبت کرده‌ایم و بازخوردی که دیدیم، نهایت آن صحبت‌های وزیر بهداشت بود. الان شرایط شرایطی است که ما باید بازی کنیم چون گویا بحث منافع ملی کشور است، اما این وسط چه اتفاقی برای استقلال می‌افتد زیاد مهم نیست، درحالی که این تیم سرمایه این کشور و این بچه‌ها سرمایه ملی هستند، اما متاسفانه کاش یک مقدار کارشناسانه‌تر و درست‌تر تصمیم می‌گرفتند تا این همه لطمه به استقلال نخورد.

چند سال است استقلال روی خوش موفقیت را ندیده است و هواداران این تیم از این موضوع خسته شده‌اند، در این خصوص چه صحبتی دارید؟

متاسفانه شرایط خیلی سختی داریم، اما امیدوارم مشکلات هرچه سریع‌تر برطرف شود.

برخی از شکاف بین کادرفنی و مدیریت باشگاه خبر می‌دهند. این موضوع چقدر صحت دارد؟

چیز خاصی نیست، اما شرایط آنقدر سخت است که فعلا هیچ چیز سر جای خودش نیست. نه کادرفنی می‌تواند تمام بازیکنانش را داشته باشد و هر روز هم یک دردسر اضافه می‌شود و از آن سو هم مدیریت هم مشکلات خاص خودش را دارد و هر روز با یک پرونده و مشکل جدید گرفتار می‌شود. خیلی اوضاع پیچیده‌ای است و امیدوارم شرایط ختم به خیر شود.

رسیدن چند بازیکن کرونایی استقلال به بازی با تراکتور موجب تعجب همگان شد، به‌خصوص ریگی که در ترکیب ثابت هم به میدان رفت.

تست پی‌سی‌آر به این شکل است که می‌تواند ۴۸ ساعت بعد منفی باشد یا برعکس و هر امکانی وجود دارد. بچه‌های ما در این بازی با غیرت بازی کردند درحالی که نه تمرین داشتیم و شرایط‌مان بسیار بحرانی بود. حتی روز تمرین هم نمی‌دانستیم چند بازیکن دیگرمان کرونا دارند و مدام به کرونایی‌ها اضافه می‌شد. در آن وضعیت بچه‌ها واقعا با غیرت بازی کردند. شرایط بازی را هم دیدید و اگر یک مقدار خوش‌شانس بودیم قطع به یقین پیروز میدان استقلال بود.

برخی کارشناسان هم این‌طور عنوان کرده بودند که جای تعجب داشت چطور تراکتور نتوانست استقلال نا‌آماده و بدون تمرین را شکست بدهد.

بالاخره استقلال، استقلال است و حتی نصف تیمش هم باشد باز هم استقلال است. ای‌کاش هواداران ما بودند و اگر اینچنین بود با همان نصف تیم هم غوغا می‌کردیم چون استقلال با هواداران توانایی شکست دادن هر حریفی را دارد.

فریادهای ساکت الهامی، سرمربی تراکتور در حین بازی نیز جنجالی شد و برخی آن را توهین به بازیکنان استقلال قلمداد کردند.

در آن لحظات بازیکن تراکتور مصدوم شده بود و الهامی به کادر پزشکی تیمش تاکید می‌کرد که سریع‌تر او را به زمین بفرستند. به نظر من که این اتفاق افتاد، اما اگر غیر از این باشد معتقدم کار بسیار اشتباهی بوده است.

نظر شما