شناسهٔ خبر: 41326286 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس زنان فدراسیون خبر داد:

احتمال اعزام دختران به بازی‌های ساحلی بسکتبال آسیا زیاد است

تهران- ایرنا- نایب رییس زنان فدراسیون بسکتبال گفت: تدابیر لازم را برای حضور دختران در بازی‌های ساحلی آسیا در چین اندیشیدیم. به احتمال زیاد آنان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

«فریده شجاعی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بسکتبال جزو رشته‌های تماسی است و به همین دلیل از ستاد مقابله با کرونا مجوز نداریم تا مسابقات و تمرینات را برگزار کنیم. در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم. قرار بود در نیمه اول سال مسابقات قهرمانی کشوری را برپا کنیم و با وجود اعلام آمادگی تیم‌ها با بحران کرونا این امر مقدور نیست.

وی افزود: برای نیمه دوم نیز مثل همیشه برای برپایی لیگ‌ها را برنامه‌ریزی کردیم و تا الان ۶ تیم برای حضور در این فصل اعلام آمادگی کردند. منتظریم تا از ستاد مقابله با کرونا و وزارت ورزش و جوانان مجوز بگیریم تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم. حامیان مالی منتظر هستند تا شرایط چگونه پیش می‌رود و بعد اسامی تیم‌های حاضر در این فصل را اعلام می‌کنیم. اگر خدای نکرده کرونا ادامه داشته باشد حامیان مالی قدم به جلو نمی‌گذارند و در این زمینه برنامه‌ریزی هم نخواهند داشت. در واقع اعلام آمادگی تیم‌ها هم به تعویق می‌افتد.

نایب رییس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: هنوز برای برگزاری لیگ شرایط غیرقابل پیش‌بینی داریم و ممکن است در شیوه برپایی آن تغییراتی ایجاد کنیم. باید با توجه به وضعیت موجود برنامه‌ریزی شود تا مسابقات لیگ برتر را همانند سال گذشته برگزار کنیم.

وی درخصوص مسابقات پیش‌روی تیم‌ها در رده‌های مختلف گفت: فدراسیون بین‌المللی بسکتبال (فیبا) قرار است تا مسابقات مهارت‌های فردی را در رده زیر ۱۷ سال برگزار کند  و در این زمینه استعدادها را شناسایی کردیم اما هنوز مکان برگزاری این مسابقات مشخص نیست. پیش از این نیز قرار بود این مسابقات در بخش پسران در بلغارستان و در بخش دختران در استرالیا برگزار شود. به محض اینکه تاریخ دقیق و مکان این رقابت‌ها اعلام شود و مجوز لازم را کسب کنیم، در این زمینه برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

شجاعی یادآور شد: اتریش در ماه می ۲۰۲۱ میزبان مسابقات انتخابی المپیک بسکتبال خواهد بود و تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران ایران نیز باید برای کسب سهمیه در اتریش به دنبال بلیت توکیو باشند. به همین دلیل برای تمرینات کسب سهمیه بسکتبال سه نفره و بازی‌های ساحلی آسیا در چین نیز تدابیری اندیشیدیم و باید منتظر مجوز تمرین بمانیم. به احتمال زیاد دختران ما در بازی‌های ساحلی شرکت کنند.

نظر شما