شناسهٔ خبر: 41326128 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادداشت/ سمانه حسن‌خانی

انسجام؛ راهبرد شکست‌ناپذیر ایران در برابر دشمنان

مسئولان و ملت بزرگ ایران با راهبرد انسجام، اتحاد، همدلی و هم‌افزایی، تهدیدها و تحریم‌های اقتصادی دشمنان نظام را به فرصت تبدیل کرده و کشور را به خودکفایی و بالندگی می‌رسانند.

صاحب‌خبر -

انسجام؛ راهبرد شکست ناپذیر ایران در برابر دشمنانگروه اخبار داخلی دفاع‌پرس- سمانه حسن‌خانی؛ اتحاد، انسجام داخلی و یک صدایی در برابر جبهه گسترده دشمن کلیدواژه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برای داشتن کشوری قوی است.

اگر به تاریخ پر فراز و نشیب جمهوری اسلامی ایران از جمله هشت سال دفاع مقدس، راهپیمایی‎ها، انتخابات و... نگاه کنیم این کلیدواژه‌ها باعث پیروزی در مقابل استکبار و فتنه دشمنان شده است.

ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با اتحادی بی نظیر و یکپارچه به مصاف دشمن متجاوز رفتند و با جان و دل از خاک وطنشان پاسداری کردند. اراده و یکپارچگی مردمی و رهبری حکیمانه امام راحل رزمندگان را در میدان‌ جنگی که اروپا، آمریکا و بلوک شرق حامی رژیم صدام بودند را به پیروزی رساند.

حضور حماسی و وحدت‌بخش مردم ایران در راهپیمایی‌ها از جمله روز 22 بهمن برای کشورهای دوست مایه نشاط و امید و برای دشمنان انقلاب اسلامی مایه یأس و ناامیدی است و اتحاد، یکپارچگی، همدلی و عزتمندی ملت بزرگ ایران را نشان می‌دهد.

انتخابات هم خود به تنهایی عامل انسجام و اتحاد مردم ایران است؛ دشمنان نظام جمهوری اسلامی همواره با هدف قرار دادن این رویداد بزرگ در تلاش هستند تا از راه‌های مختلف مشارکت مردم در انتخابات را کم‌رنگ جلوه دهند اما مردم آگاه و بصیر ایران با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های اخذ رای با اتحاد و همدلی دشمن را در دستیابی به اهداف خود ناکام می‌گذارند.

حماسه نهم دی و حضور عاشورایی مردم ولایتمدار ایران اسلامی پس از غائله فتنه 88 هم به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد. در این حماسه مردم تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستادند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابر تمام دنیای آنها خواهند ایستاد و این روز در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز «بصیرت» تبدیل به یوم‌الله شد.

حتی اقدام احمقانه رژیم تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی موجب وحدت، انسجام و اتحاد همه گروه‌ها و سلیقه‌های سیاسی نه تنها در داخل کشور بلکه در جهان اسلام شد. تشییع میلیونی و باشکوه از پیکر مطهر شهید مقاومت در عراق و شهرهای مختلف کشور صحنه انسجام و اتحاد ملی را نشان داد تا جایی که غرب و رسانه‌هایشان نتوانستند از آن چشم بپوشند و به شکست سیاست های استکباری و تروریستی خود اعتراف کردند.

آنها با همه مطالعاتی که در خصوص ملت ایران انجام می‌دهند، اما هنوز این ملت را نشناختند و نمی‌دانند وقتی پای کشور و انقلاب در میان باشد مردم از جان خود هم می‌گذرند و هیچ معامله‌ای را قبول ندارند.

دشمنان جمهوری اسلامی ایران که طی 40 سال و اندی همواره اعتماد و همبستگی ملت بزرگ کشورمان را هدف قرار داده و حربه‌های زیادی را بر پیکره این کشور وارد کردند، امروز با تهدید و تحریم‌های اقتصادی و فشار حداکثری می‎خواهند ملت ایران را به زانو درآورند؛ حال آنچه امروز بیش از پیش ضرورتش احساس می‌شود حفظ اتحاد و انسجام بین مردم و سران قواست، موضوعی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر آن تاکید کردند و آن را عامل رشد، توسعه و شکوفایی کشور دانستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اخیرا هم در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس یازدهم بر «تعامل و هم افزایی قوا» تاکید کردند و گفتند: «امروز جبهه دشمن که خبیث‌ترین و قبیح‌ترین آن آمریکا است، تمام توان سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی خود را برای به زانو درآوردن ملت قوی ایران به کار گرفته است و در چنین شرایطی حتی با وجود اختلاف سلیقه و نظر در داخل، در مقابل دشمن یاوه‌گو باید دست به دست هم بدهیم و یک سخن گفته شود.»

بنابراین مسئولان تراز اول جمهوری اسلامی در شرایط فعلی با توجه به جنگ تمام عیار اقتصادی، رسانه‌ای، سیاسی و حقوقی دشمن علیه نظام باید در تریبون‎های خود بر عدالت، همکاری و تعامل ملی تاکید کرده و برای دشمنان شرایط سوء‌استفاده را فراهم نکنند.

سران قوا با انسجام و هم‌افزایی و عمل به توصیه‌های مهم و راهبردی رهبر معظم انقلاب اسلامی باید امید در جامعه را افزایش دهند تا مردم لمس کنند که مسئولین فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی کمر همت خود را برای خدمت رسانی به مردم بستند و با کنار گذاشتن سلیقه‌ها و اختلاف‌نظر‌ها و با همت و ایمان قلبی به نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی برای خدمت‌رسانی دریغ نکنند.

انتهای پیام/341

نظر شما