شناسهٔ خبر: 41326082 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان:

آمار مبتلایان به ویروس کرونا همچنان رو به کاهش است

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان خبرداد.

صاحب‌خبر -

دکتر شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:خوشبختانه تعداد مبتلایان و بستری شدگان بر اثر ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان در حال کاهش است و در حال حاضر ۱۸۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشکده داریم که این آمارخوبی نسبت به ماه‌های گذشته است.

او با بیان اینکه این وضعیت کاملا شکننده است افزود: حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم ملزم به استفاده از ماسک هستند و اگر شهروندان همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم شاهد عبور اوج بیماری در روز‌های آینده باشیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد:استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی راهکار‌های اساسی در کنترل شیوع بیماری کرونا است.

سلمان زاده با بیان اینکه تنها نباید یک جانب قضییه را نگاه کنیم شهروندان، ادارت و اصناف نیز باید فاصله گذاری را همچنان رعایت کنند گفت: در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیز باید بیماریابی را بیشتر کنیم، قرنطینه خانگی را افزایش دهیم و در حوزه درمان نیز باید بیماری کرونا را بیشتر کنترل و موارد ابتلا را به خوبی درمان کنیم و مجموع این کار‌ها است که در کنترل بیماری به ما کمک می‌کنند.

توصیه رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان برای مقابله با کرونا در فصل گرما

او افزود: فصل گرما و تابستان مشکلات خاص خود را دارند، کم آبی، گرمازدگی و بیماری‌ها مشخص این فصل شامل بیماری روده‌ای و تب کریمه کنگو که این یکی از بیماری‌های بومی منطقه جنوب غرب خوزستان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: سالمندان جزو گروه‌های حساس جامعه هستند و خیلی سریع دچار گرمازدگی می‌شوند این افراد در هنگام خروج از منزل حتما آب آشامیدنی همراه خود داشته باشند.

سلمان زاده گفت:در هنگام بیرون رفتن از منزل تنها از آب بسته بندی شده استفاده کنند، از مصرف سبزی و سالاد در خارج از منزل اجتناب کنند و مایعات فراوان مصرف کنند.

انتهای پیام/ د

نظر شما