شناسهٔ خبر: 41326051 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معرفی کتاب؛

قصه‌های خواندنی از سیره و سنت اهل بیت (ع) در «کلام حکیمانه»

کتاب «کلام حکیمانه» از مجموعه کشکول موعود، شامل احادیث، روایت‌ها، حکایت‌ها، داستان‌ها و قصه‌های خواندنی و شیرین کوتاه از سیره و سنت اهل بیت (ع) و علمای دین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «کلام حکیمانه» از مجموعه کشکول موعود، شامل احادیث، روایت‌ها، حکایت‌ها، داستان‌ها و قصه‌های خواندنی و شیرین کوتاه از سیره و سنت اهل بیت (ع) و علمای دین است.

کشکول، ظرفی ساخته شده از سفال یا فلز است که درویشان به شانه می‌آویزند و در آن انواع تنقلات ریز و درشت می‌ریزند و کوی به کوی در میان مردم رفت‌وآمد می‌کنند. از گذشته‌های دور در میان برخی از حکماء و اندیشمندان، همچون شیخ بهایی نیز مرسوم بوده که ریزه‌های تجربه و آموخته‌های خود را از میان قصه‌ها، حکایت‌ها، روایت‌ها، شعر‌ها و ضرب‌المثل‌ها در مجموعه‌ای گرد می‌آوردند و به نام «کشکول» در اختیار عموم مردم قرار می‌دادند تا بخوانند و بشنوند و پند گیرند.

کتاب کلام حکیمانه از مجموعه «کشکول موعود» گنجینه‌ای است فراهم آمده از شوق و ذوق برای همۀ مردان و زنان، پیر و جوان تا در میان ازدحام و در فرصت‌هایی که رها از غوغای شهر‌های پر ازدحام، گوشه‌ای خلوت حاصل می‌کنند، بدان مراجعه کنند و در آینه‌ صاف و زلال آن، خود را بیابند، روزگار خود را بشناسند و در احوال ماضی و آتی تأمل کنند.

چه می‌توان گفت، در زمانه‌ای که جملۀ پیشامد‌ها و فراز و نشیب‌های تلخ و شیرین، در خود دام‌هایی مهلک پنهان ساخته‌اند تا بی‌خبران در غفلت مانده را به مغاک خویش کشیده و نابود سازند؟

در عصر غیبت و غفلت، دام‌های گستردۀ ابلیس، در سکوت و بی‌صدا، همه را به مرگی ناگزیر در عین ناکامی می‌کشانند. از این‌جا این چراغ‌های روشن مردان نام‌آور اهل ذکر و عبرت است که ره می‌نماید و مردان و زنان را از بیراهه می‌گذراند.

مجموعۀ کشکول موعود، در پنج عنوان اصلی گرد آمده است: سوده‌های الماس، جمال یار، سیره نیکان، کلام حکیمانه و عبرت ایام.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما