شناسهٔ خبر: 41326024 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طرز تهیه شیرینی‌تر برشی

در این مطلب روش تهیه شیرینی‌تر برشی آموزش داده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شیرینی‌تر برشی یکی از خوشمزه‌ترین انواع شیرینی‌های خامه ای است که با کمی حوصله و دقت میتوان به بهترین نحو در منزل درست کرد.

برای تهیه آن به نان رولت نازک نیاز داریم وخامه فرم گرفته و انواع تزیینات، ترجیحا سالم و طبیعی.

برای فرم دادن خامه هم از خامه منجمد قنادی استفاده می‌کنیم. خامه یخ زده را کمی بیرون میگذاریم تا شبیه بستنی آب شده ونه کاملا روان شود. بعد باهمزن می‌زنیم تا فرم بگیرد.

حالا یک لایه نان رولت روی تخته کارمیگذاریم و خیلی تمیز و یکدست یک لایه یکنواخت خامه روی آن می‌کشیم. بر خلاف کیک که گاهی نامنظمی خامه کشی به راحتی زیر پوشش خامه یا فوندانت پنهان میشود، در این مورد همه چیز کاملا پیداست و برای کار نهایی تمیز باید دقت کرد. لایه بعدی نان رولت را گذاشته و مجددا یک لایه خامه روی آن می‌کشیم و یکی دوساعت در یخچال استراحت میدهیم.

بیشتر بخوانید


نان رولت با زمان پخت درست، خیلی لطیفه و نیاز خاصی به مرطوب کردن با آب کمپوت یا شربت نداره. مگر اینکه زمان زیادی از پختش گذشته باشه، یکی دوروز مثلا، یا سر باز مونده و خشک شده باشه.

بعد از این زمان نوبت برش و تزیینات هست. برای برش از کارد اره‌ای تیز یا چاقو برقی استفاده می‌کنیم و تیغه کارد را مرتب تمیز می‌کنیم تا برش‌ها تمیز و یکدست دربیاد. این قسمت اصل کار این شیرینیه. اسمش هم برشیه دیگه. اساسی در این قسمت حوصله کنید.

یک راه دیگر هم کاتر زدن نان رولت هست. اون هم کار راحتیه. منتها مقداری پرت داره و خرده کیک رو دست می‌مونه.

تزیینات هم سلیقه‌ای و باب میل خورنده هاست دیگه.

 

منبع: shirini va cake

انتهای پیام/

نظر شما