شناسهٔ خبر: 41325954 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ایلخان نوری:

کرونا شرایط فدراسیون نجات غریق را بحرانی کرده است

ظریفه ملک‌پور

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: هرچند که از برنامه‌های خود عقب نیستیم اما از اسفندماه تا امروز چون درآمدزایی نداشتیم ادامه‌ی این روند شرایط فدراسیون را بحرانی خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

ایلخان نوری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز به دلیل برگزار نشدن دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی چون درآمدزایی نداشتیم سعی کردیم صرفه‌جویی کنیم تا با مشکل مواجه نشویم. البته پیش‌بینی ما به دلیل برگزار نشدن دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی تا پایان خردادماه بود. بدون شک ادامه‌ این روند به دلیل این‌که درآمدزایی نداریم شرایط فدراسیون را بحرانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: فدراسیون نجات غریق جزو فدراسیون‌هایی است که بیشتر مبتنی بر درآمد است و بودجه‌ای که از سوی وزارت ورزش و جوانان اختصاص پیدا می‌کند کفاف کارهای ما را نمی‌دهد و ما تنها از طریق درآمدزایی برنامه‌های خود را پیش می‌بریم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار کرد: تمام تلاش ما براین است که برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی را به صورت آنلاین برگزار کنیم تا از برنامه‌های خود عقب نیفتیم. حتی برای منجیان غریقی که قرار بود برگه آمادگی خود را دریافت کنند سعی داریم دوره‌های آنها را از طریق سامانه فدراسیون به صورت آنلاین برگزار کنیم تا مشکلی برای دریافت برگه آمادگی خود نداشته باشند، البته این احتمال را می‌دهیم با توجه به تعطیلی استخرها استقبال زیاد نباشد، اما به دلیل ارتقای درجه منجیان نیاز به برگه آمادگی دارند تا به محض باز شدن استخرها بتوانند فعالیت خود را آغاز کنند.

نوری اضافه کرد:‌ طبق هماهنگی که با استان‌ها انجام دادیم، قرار است از هفته آینده منجیان غریق طرح درسی را به صورت آنلاین توسط مدرسان داشته باشند تا بتوانند از این طریق ضمن ارتقاء درجه خود برگه آمادگی خود را نیز دریافت کنند.

نوری خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط فعلی و شیوع موج دوم کرونا ما فعالیت‌های آموزشی خود را به صورت مجازی چند برابر کرده‌ایم و سعی داریم تا زمانی که شرایط به حالت عادی برمی‌گردد، دوره‌های خود را به صورت مجازی برگزار کنیم تا مشکلی در اجرای برنامه‌ها نداشته باشیم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطر نشان کرد: متاسفانه منجیان ما به خاطر ویروس کرونا آسیب زیادی دیده‌اند و چون استخرها تعطیل است، هیچ منبع درآمدی ندارند. البته این آسیب تنها به منجیان اختصاص ندارد، بلکه استخردارها نیز از این قضیه آسیب زیادی دیده‌اند. ما سعی می‌کنیم این آسیب را به حداقل برسانیم و تا حد امکان از منجیان خود حمایت لازم را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بهترین کاری که ما در حال حاضر می‌توانیم در شرایط کرونایی انجام دهیم راه‌اندازی سامانه فدراسیون بوده تا از این طریق بتوانیم دوره‌های خود را برگزار کنیم.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در پایان با اشاره به شلوغ بودن محوطه دریاهای شمال کشور اظهار کرد: متاسفانه با وجود این‌که ویروس کرونا در کشور تشدید پیدا کرده است، اما دریاهای سمت شمال کشور همچنان شلوغ است و جان منجیان غریق ما در خطر قرار دارد. البته تا امروز گزارشی مبنی بر ابتلای منجیان به این ویروس نداشتیم، اما با توجه به این‌که پروتکل‌های بهداشتی به درستی اجرا نمی‌شود ریسک مبتلا شدن به این بیماری از سوی منجیان زیاد است و من امیدوار هستم مردم این شرایط را به خوبی درک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به خوبی رعایت کنند تا خطری منجیان غریق ما را تهدید نکند.

انتهای پیام

نظر شما