شناسهٔ خبر: 41325755 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

خبر تازه جانشین سپاه قدس درباره ترور حاج قاسم

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه از ارائه اسناد و مدارک سفر دیپلماتیک سردار سلیمانی، مسافران پرواز سوریه به عراق، تیم پروازی، ملاقات های ایشان قبل از سفر به عراق و برنامه ایشان در بغداد به قوه قضائیه خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

سردار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه در جلسه هماهنگی همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس با تقدیر از ابتکار پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید قاسم سلیمانی در برگزاری این همایش بین المللی و با تأکید بر ضرورت پیگیری حقوقی مطالبات حقوقی دفاع مقدس و ترور شهید قاسم سلیمانی گفت: در رابطه با پیگیری حقوقی ترور شهید سلیمانی جلساتی در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد و چهار کمیته برای این موضوع تشکیل شده است که شامل کمیته حقوقی-قضائی با مسئولیت قوه قضائیه، کمیته امنیتی با مسئولیت ستاد کل نیروهای مسلح، کمیته سیاسی با مسئولیت وزارت امور خارجه می شود.

اخبار سیاسی- سردار حجازی با تأکید بر ضرورت پیگیری حقوقی ترور شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یارانشان توسط دولت و ارتش تروریستی آمریکا تصریح کرد: توقع از قوه قضائیه این است که برای پیگیری حقوقی این اقدام جنایتکارانه دولت آمریکا یک اقدام حقوقی-بین المللی انجام و علیه مسببین و دست اندرکان این اقدام تروریستی اقامه دعوا شود و به اقدامات سیاسی و دیپلماتیک اکتفا نشود.

وی با اشاره به اقدام اخیر قوه قضائیه و دادستانی استان تهران در شناسایی و دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل برای 36 نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، معاونت و آمریت داشتند، گفت: این اقدام حقوقی یکی از نتایج تشکیل کمیته قضائی-حقوقی در شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه است.

جانشین فرمانده نیروی قدس با بیان اینکه برای اقامه دعوا و پیگیری حقوقی به اسناد و مدارک کامل نیاز است خاطرنشان کرد: هرچند برخی از واقعیات بسیار بدیهی به نظر می رسند اما برای پیگیری حقوقی نیاز به اسناد و مدارک دقیق داریم به همین دلیل ما در رابطه با سفر سردار سلیمانی و ترور ناجوانمردانه ایشان و همراهان‌شان، مسافران پرواز از سوریه به عراق، تیم پروازی، ملاقات‌های ایشان قبل از سفر به عراق و سایر موضوعات مدارک لازم را جمع آوری و به قوه قضائیه ارسال کردیم.

سردار حجازی با اشاره به برگزاری این همایش بین المللی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد: یکی از ابتکارات شهید قاسم سلیمانی تأسیس موزه‌ای برای جبهه مقاومت در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود و با توجه به اینکه این همایش بین المللی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود می توان برای بازدید اساتید و پژوهشگران و میهمانان همایش از این موزه برنامه ریزی کرد.

وی افزود: در این موزه ماشین‌های انتحاری، وسایلی که از داعشی ها به غنیمت گرفته شده، وسایلی مربوط به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان و... وجود دارد که سند حقانیت و مظلومیت جبهه مقاومت به شمار می رود.
در این جلسه در رابطه با دعوت خانواده شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان در این همایش و برگزاری پنل تخصصی با موضوع جبهه مقاومت و مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی ، دعوت از اساتید و خبرگان خارجی و... تصمیم گیری شد.

در ادامه این جلسه مسعود اخوان فرد دبیر کمیته علمی گفت: همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس در تاریخ پنجم و ششم اسفندماه 1399 به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی و با مشارکت وزارت امور خارجه، قوه قضائیه، دانشگاهها و مراکز علمی، سازمان های کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی در تشریح ساختار و ارکان این همایش اظهار کرد: سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح رئیس شورای سیاستگذاری این همایش، سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس همایش، امیر سرتیپ پورشاسب دبیر همایش و سردار کبیری دبیر کمیته اجرایی همایش هستند.

دبیر کمیته علمی همایش بین المللی مطالبات حقوقی-بین المللی دفاع مقدس با اشاره به محورهای این همایش اظهار کرد: تبیین عملکرد سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای در جنگ تحمیلی، تبیین عملکرد دولت های منطقه ای و فرامنطقه ای حامی رژیم بعث صدام در جنگ تحمیلی، تبیین خسارت‌ها و غرامت‌های ناشی از عملکرد حامیان منطقه‌ای و بین المللی رژیم بعث صدام درجنگ تحمیلی سه محور اصلی است که به مطالبات حقوقی دفاع مقدس می‌پردازد.

رئیس سابق سازمان بسیج حقوقدانان کشور پیگیری حقوقی-بین المللی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس از دولت آمریکا را محور ویژه و کلیدی این همایش معرفی و تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان اصلی دوران دفاع مقدس نقش بی نظیری در نفوذ معنوی انقلاب اسلامی و مکتب مقاومت در جهان داشته است و به عنوان نماد محور مقاومت به شمار می رود و امیدواریم در این همایش بین المللی، نحوه پیگیری حقوقی-بین المللی ترور شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید مجاهد ابومهدی المهندس و یاران شهیدشان از دولت آمریکا را تدوین کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: اساتید و پژوهشگران می توانند چکیده مقالات را تا 15 مهر ماه و اصل مقالات را تا پانزدهم دی ماه 1399 از طریق پایگاه اینترنتی www.paydari.ir ارسال نمایند.

 

نظر شما