شناسهٔ خبر: 41325580 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

کمک به پیشگیری از بازگشت کرونا به وضعیت هشدار ملی وظیفه ای انکار ناپذیر است

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی تاکید کرده است: کمک به ارتقای سلامت جامعه و پیشگیری از بازگشت کرونا به وضعیت هشدار ملی وظیفه ای انکار ناپذیر است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پیامی همیاری و همکاری آحاد ما در کمک به ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از بازگشت کرونا به وضعیت هشدار ملی یک وظیفه‌ای انکارناپذیر و تخلف از آن ناپسند دانست.

در این پیام با اشاره به همراهی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع معظم تقلید با تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا آمده است: لازم است دولت محترم نیز با برنامه‌ریزی منسجم‌تر، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کند و حمایت از اقشار آسیب‌دیده را در اولویت رسیدگی قرار دهد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

گزارش‌های مسئولان بهداشت کشور حاکی از آن است که متاسفانه دوباره ابتلای به کرونا در کشور اوج گرفته است. همه ما موظف به حفظ سلامت خود و عموم افراد جامعه هستیم؛ بنابراین لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنیم.

بی‌شک بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های ابلاغی از ستاد ملی کرونا، وضعیت نامطلوب کنونی را بغرنج‌تر خواهد کرد و موضوع قرنطینه و ایجاد محدودیت‌های شغلی را دوباره بازخواهد گرداند. مردم عزیز ما شاهد بودند که در ایام آغازین همه‌گیری کرونا و شیوع گسترده آن، چه فشاری بر پیکره اقتصاد خانوارها و درنتیجه اقتصاد کشور وارد شد. امروز در وضعیتی قرار داریم که متأسفانه کم‌توجهی و بی‌مبالاتی می‌تواند دوباره کشور را به وضعیت نامناسب بازگرداند.

بر این اساس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لازم می‌داند مسائلی را با امت مؤمن و انقلابی ایران در میان بگذارد:

۱- ساده‌ترین درخواست مسئولان و خدمتگزاران بهداشت و درمان کشور رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک است. از مردم متعهد و فهیم می‌خواهیم به این درخواست به طور کامل عمل کنند تا ضمن حفظ سلامتی خود و دیگران، اندکی از خستگی‌ها و آلام کادر زحمتکش درمان کشور را بکاهند.

۲- همیاری و همکاری آحاد ما در کمک به ارتقاء سلامت جامعه و پیشگیری از بازگشت کرونا به وضعیت هشدار ملی یک وظیفه‌ای انکارناپذیر و تخلف از آن ناپسند است.

۳- رزمایش مؤمنانه‌ی مواسات و همدلی با هدف خدمت‌رسانی به محرومان و آسیب دیدگان از کرونا همچنان ادامه پیدا کند و گروه‌های جهادی به‌ویژه طلاب جهادگر در عرصه خدمت حاضر گردند.

۴- رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» و حوزه‌های علمیه با تصمیمات ستاد ملی کرونا همراهی کرده‌اند. اکنون نیز حمایت‌ها و هدایت‌های نهادهای دینی از اقدامات ملی دولت در مسیر مقابله و کنترل بیماری کرونا ادامه دارد.

لازم است دولت محترم نیز با برنامه‌ریزی منسجم‌تر، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کند و حمایت از اقشار آسیب‌دیده را در اولویت رسیدگی قرار دهد. در این زمینه توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی در مناطق محروم از اهمیت به سزایی برخوردار است.

۵- امیدواریم تمام عزیزانی که در مرحله اول همه‌گیری کرونا با حمایت‌های مادی خود زیرساخت‌های تولید و توزیع ماسک و تجهیزات بهداشتی را فراهم کرده بودند و به کمک دولت و ملت شتافتند همچنان این جهاد انقلابی و مؤمنانه را ادامه دهند.

۶- فداکاری‌های دستگاه‌های درمانی، بهداشتی و بیمارستانی کشور همچنان در اوج خود ادامه دارد. ان‌شاءالله کسانی که این روزها میدان‌دار این جهاد فی سبیل الله هستند مأجور به پاداش الهی باشند؛ و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مجاهدانه آنان، برای شهدای گران‌قدر کادر درمانی و جهادگران عرصه سلامت از درگاه خداوند متعال رحمت و غفران مسئلت می‌نمائیم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

انتهای پیام/

نظر شما