شناسهٔ خبر: 41325524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بسته خبری| آخرین اخبار استان ایلام

برخی رویدادهای( ۲۳ تیر ماه) در استان ایلام را در این بسته خبری می‌توانید، بخوانید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، شکرالله شیرخانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، گفت: دولت برای جبران خسارت واحدهای تولیدی و صنفی مختلف در تسهیلات ۱۶ میلیون تومانی به ازای هر نفر با نرخ ۱۲ درصد تصویب کرده است.

وی با اشاره به اینکه سهم استان ایلام از تسهیلات کرونا بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان است، افزود: تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در استان پرداخت شده است.

۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی ایوان طعمه حریق شد

سرهنگ سعید عالی‌پور فرمانده انتظامی شهرستان ایوان، گفت: در پی تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع 2 مورد آتش سوزی در منطقه گاومهر بخش زرنه و روستای گاوسوار از توابع شهرستان ایوان، بلافاصله ماموران انتظامی جهت بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بر اساس این گزارش ۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع در این شهرستان طعمه حریق شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۴۲۵۳ نفر رسید

محمد کریمیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام، از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به 4 هزار و 253 نفر خبر داد و گفت: در 24 ساعت گذشته ۱۰۵ مورد جدید کرونا در استان ثبت شده است.

وی افزود: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است.

بسته‌های حمایتی ویژه کمیته امداد ایلام برای کارفرمایان

شبیب جعفرزاده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام، بیان کرد: این نهاد به منظور تشویق و ترغیب کارفرمایان در بکارگیری مددجویان جویای کار در واحدهای تولیدی و خدماتی بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته است.

وی افزود: یکی از این بسته‌های تشویقی پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه سهم کارفرما برای مددجوی بکارگیری شده طی دو سال است که تا سقف ۲۳ درصد حداقل حقوق و دستمزد شورای عالی کار پس از اطمینان از پرداخت حق بیمه شخص بکارگیری شده، توسط این نهاد پرداخت خواهد شد.

ایلام رتبه اول جذب تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا 

 قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام از اعطای تسهیلات به ۸ هزار و ۱۶ واحد آسیب دیده دارای کد بیمه استان خبر داد و گفت: دولت برای رفع مسائل و مشکلات این واحدها بیش از ۲۱۶ میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد بسته به نوع کسب و کار برای هر نفر بین ۶ تا ۱۶ میلیون تومان در نظر گرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که تاکنون ۲ هزار و ۵۹۷ واحد ثبت نام کرده‌اند و تنها ۱ میلیارد و ۶۵۶ میلیون تومان پرداخت شده است، اضافه کرد: اگرچه در پرداختی‌ها نسبت به کشور در رتبه اول هستیم اما بایست تمام این تسهیلات جذب شود و مدیران مربوطه فقط یک هفته فرصت دارند این مهم اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/ 970821

نظر شما