شناسهٔ خبر: 41325427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/گزارش خبری/

اینجا امید و زندگی جریان دارد+فیلم

امير حسين طالبي

باوجود ترس و نگرانی برخی از مردم از کرونا، از بدو ورود، امید و زندگی جریان دارد، همه در تلاش‌اند و با روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر به ارائه خدمت می‌پردازند، از چهره برخی از پرسنل، مشخص است که ساعت‌ها استراحت نداشته‌اند اما به‌گونه‌ای مشغول به خدمت هستند گویا قرار است به نزدیک‌ترین اعضای خانواده‌شان خدمت کنند، همین اندازه دلسوز و دقیق و پرتلاش.

صاحب‌خبر -

بیمارستان صحرائی "شهید فاطمی" با همکاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و نیروی دریایی سپاه در محوطه جلوی ساختمان سوختگی شفا مجتمع درمانی و آموزشی پیامبر اعظم(ص) بندرعباس  ۲۶ اسفندماه به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان با ظرفیت پذیرش ۳۰ بیمار و دارای شامل بخش اورژانس و پذیرش موقت بیماران با مشکلات تنفسی است که بیماران پس از تریاژ و ویزیت توسط طب اورژانس درصورتی‌که نیاز به انجام بررسی و آزمایش‌های تکمیلی داشته باشند به‌صورت موقت در این بیمارستان بستری می‌شوند.

در این رابطه پزشک عمومی بیمارستان صحرائی "شهید فاطمی" در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از اواسط خرداد تا به امروز افزایش پنج برابری بیماران بستری را داشته‌ایم که به دنبال آن تعداد فوتی‌ها نیز به همین میزان افزایش‌یافته است.

دکتر مهرناز حقیقی با اشاره به‌سختی این روزها برای کادر بهداشت و درمان و خستگی آن‌ها، اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماران تنفسی نظیر مبتلایان به کرونا به خدمات و مراقبت‌های بیشتری احتیاج دارند و همچنین مبتلا شدن بسیاری از کادر درمان و خارج شدنشان از این بخش‌ها، باعث شده که کار کادر درمانی در این روزها دوچندان و فشرده‌تر شود.

وی با بیان اینکه در این بیمارستان صحرائی به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنیم، تصریح کرد: پزشک و نماینده بهداشت محیط در این بیمارستان حضور دارند و بیماران جهت سی‌تی‌اسکن یا بستری موقت و انتظار جهت رفتن به بخش مراقبت‌های ویژه به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

حقیقی ادامه داد: بیمار وقتی مراجعه می‌کند ابتدا سطح اکسیژن خون او بررسی می‌شود و اگر مشکوک باشد نیز اقدامات تخصصی صورت می‌گیرد و در صورت نیاز تصمیم‌گیری‌های تخصصی با متخصص مربوطه نیز هماهنگی می‌کنیم.

پزشک عمومی بیمارستان صحرائی "شهید فاطمی" با اشاره به اینکه در بندرعباس و کل کشور ظرفیت تخت بیمارستانی به تعداد بیماران نیست، خاطرنشان کرد: اکنون با مشکل کمبود کادر درمان مواجه ایم و بخشی از کادر درمان به دلیل ابتلا به کرونا از سیستم خارج و اکنون افراد ساعات بیشتری کار می‌کنند و خستگی بر کادر درمان سایه افکنده است.

وی اضافه کرد: باید هر فردی به فکر سلامتش باشد و بداند که رعایت پروتکل‌ها برای حفظ سلامتی جامعه است و باید نفع جمعی را بر هر موضوع فردی ترجیح دهیم.

حقیقی با اشاره به بی‌انصافی برخی افراد و همراهان بیمار در برخورد با کادر درمان، عنوان کرد: باید بدانیم با محدودیت کادر درمان مواج‌هایم و این روزها فشار زیادی بر دوشمان است و باید همراهان بیماران درک کنند و با سعه‌صدر بیشتری با کادر درمان برخورد کنند.

وی در پایان گفت: افراد باید علائم بیماری کووید ۱۹ را به‌خوبی بشناسند و با داشتن این علائم مراجعه کنند و از مراجعه غیر ضرور پرهیز کنند زیرا سبب کاهش رسیدگی مناسب به سایر بیماران می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، گفت: هرچند از ابتدای این هفته شمار بستری‌ها و فوتی‌های مبتلا به کرونا در استان اندکی بهبود یافته است، ولی برای جلوگیری بیشتر از شیوع کرونا، مردم حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

دکتر حسین فرشیدی افزود:  مراجعه بیماران به بیمارستان‌های استان به علت نگرانی از ابتلاء به کرونا کاهش یافته است.

فرشیدی از بیماران بویژه بیماران خاص همچون بیماران قلبی خواست بدون نگرانی برای دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، افزود: افرادی که دارای علائم شدید بیماری نظیر تنگی نفس، درد قفسه سینه و ضعف و بی‌حالی شدید هستند، به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر فاطمه نوروزیان اظهار کرد: بهتر است برای تشخیص بهتر وجود پادتن در خون، ۱۰ روز تا ۲ هفته از بروز علائم گذشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بالا بودن پادتن در آزمایش، بازهم به صورت قطعی نمی‌توان گفت بخاطر ورود ویروس کرونا به بدن بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اشاره به ناشناخته بودن رفتار ویروس کرونا ادامه داد: حتی اگر بالا رفتن پادتن در خون بدلیل ویروس کرونا باشد، نمی‌شود از وجود ایمنی بدن فرد در برابر این ویروس اطمینان داد.

به گزارش ایسنا، اینجا تلخی و شیرینی در کنار هم است و پرسنل و پزشکان و پرستاران در تلاش‌اند تلخی‌ها به شیرینی تبدیل شود و کمتر بیماری به مرگ فکر کند. اگرچه اینجا همه ماسک بر صورت دارند اما می‌توان صداقت در خدمت‌رسانی را در چشمان کادر درمانی و حس قدرشناسی را در چهره بیماران دید و همان‌قدر که فوت یک بیمار با همه تلاش شبانه‌روزی تلخ و دردناک است، برگه ترخیص بیماری دیگر، امیدآفرین و رضایت‌بخش است.

انتهای پیام

نظر شما