شناسهٔ خبر: 41325238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فریادشیران: اساسنامه فدراسیون فوتبال خیلی محرمانه شده است! / استقلال از حمایت مجیدی ضرر نمی‌کند

پیشکسوت استقلال گفت: مشخص نیست در اساسنامه فدراسیون فوتبال چه چیزی وجود دارد که هنوز محرمانه باقی مانده است.

صاحب‌خبر -

فریادشیران: اساسنامه فدراسیون فوتبال خیلی محرمانه‌ شده است!/ استقلال از مجیدی حمایت کندنادر فریاد شیران در خصوص وضعیت تیم استقلال و اساسنامه فدراسیون فوتبال با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  به گفت‌وگو پرداخت که در ادامه آن را می‌خوانید.

نظر شما در خصوص وضعیت استقلال و حواشی این تیم چیست؟

تیم‌های بزرگی مانند استقلال و پرسپولیس همیشه حاشیه های خود را دارند و مدیریت کردن این حواشی بر عهده مدیریت باشگاه‌ها است. من خودم استقلالی هستم، اما شرایط حال حاضر به نفع استقلال نیست. مدیران و مسئولان باشگاه استقلال باید تلاش کنند و به شرایط استقلال سر و سامان دهند. استقلال در ایامی که لیگ تعطیل بوده با برنامه پیش نرفته و نتوانسته بازیکنان را آماده نگه دارد، این برای باشگاه بزرگی مانند استقلال خوشایند نیست. هرچند بیماری کرونا وجود داشت، اما بازیکنان با برنامه ریزی می توانستند زیر نظر کادر فنی تمرینات انفرادی خود را دنبال کنند.

آیا تغییر سرمربی برای تیم استقلال حلال مشکلات است؟

مسئولان باشگاه استقلال از فرهاد مجیدی حمایت کنند و مطمئن باشند ضرر نخواهند کرد. مجیدی یکی از بهترین‌ها و خوش فکر‌ ترین مربیان فوتبال ایران است و می تواند سرمربی درخشان باشگاه استقلال باشد. حمایت از سرمربی لازم و به نفع باشگاه است، چرا که حمایت باعث می‌شود به هم ریختگی تیم درست شود و کنترل روانی بازیکنان دوباره به دست کادر فنی تیم برگردد. استقلال در این فصل سهمیه نگیرد و قهرمان هم نشود مهم نیست، باید به مجیدی فرصت دهند تا تیم را جمع کند. تصمیم‌های غلط در خصوص سرمربی استقلال مشکلات این باشگاه را دو چندان خواهد کرد. حمایت از فرهاد مجیدی آینده را برای استقلال روشن می‌کند، چرا که هم تجربه و هم علم این کار را دارد و فقط نیاز به زمان دارد تا بتواند برنامه‌های خود را دور از استرس پیاده کند. من به باشگاه استقلال قول می دهم نتیجه حمایت‌های خود از فرهاد مجیدی را در آینده خواهد دید.

فریادشیران: اساسنامه فدراسیون فوتبال خیلی محرمانه‌ شده است!/ استقلال از مجیدی حمایت کند

پیشکسوت فوتبال افزود: علیرضا منصوریان را هم حمایت کردند که توانست موفق شود و نتایج خوب بگیرد. او هم اوایل کار خود با مشکلات دست و پنجه نرم می کرد. اما این مسأله را هم نباید فراموش کنیم که فرهاد باید از پیشکسوتان استقلال استفاده کند و از تجربیات آن ها استفاده کند. فرهاد مجیدی به بودن کسی مانند پور حیدری نیاز دارد تا پدرانه و دلسوزانه کنار تیم و سرمربی باشد.

مدیران باشگاه‌های فوتبال ما باید چگونه عمل کنند تا مشکلات باشگاه‌ها کمتر شود؟

مدیران باشگاه‌های ما باید با روش‌های جدید و با برنامه‌های خوب باشگاه‌ها را مدیریت کنند. سعید آذری نمونه‌ای برای باشگاه‌های دیگر است. آذری از همان ابتدا با مدیریت عالی خود توانست تیمش را به گونه‌ای مدیریت کند که موفقیت‌های لازم را کسب کند. جواد نکونام هم که از ابتدای این فصل در تیم فولاد حضور داشته و نتیجه خوبی گرفته است، حال این روز‌های باشگاه فولاد به دلیل شیوع بیماری خوب نیست، ولی حمایت‌های آذری از نکونام و تیم، مثال زدنی است و دیگر مدیران فوتبالی ما باید از آذری یاد بگیرند و به توسعه فوتبال کشور کمک کنند. هرچند آذری خود فوتبالی نبوده است، ولی نشان داد که مدیر است و می تواند درست مدیریت کند.

او تصریح کرد: از مدیر باشگاه تا سرمربی تیم، همه یک روز آمده اند و روزی می روند، اما این تیم می‌ماند و هوادارانش و پیشکسوتانی که سال‌ها در این تیم تلاش کردند. تعویض سرمربی و مدیر باشگاه هیچ چیز را حل نمی‌کند. چرا باشگاهی مانند استقلال در ۳ سال ۶ مدیر عوض می‌کند؟ این‌ها همه نقص‌ها و مشکلات تفکری فوتبال ایران را نشان می‌دهد.

او افزود: همان اتفاق‌هایی که در فدراسیون فوتبال ما می‌افتد اکنون به ترتیب در باشگاه‌های ما در حال رخ دادن است. اگر مدیران باشگاه‌ها خوب هستند چرا تغییر می‌کنند و اگر بد هستند چرا انتخاب می‌شوند؟ در این میان تکلیف هواداران هم مشخص نیست. وزارت ورزش چند سال است می‌خواهد باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را خصوصی سازی کند؟ هیچ گاه هم نتوانستند این موضوع را به صورت شفاف و کامل مشخص کنند.
فریادشیران ادامه داد: چند سال است فوتبال ما با مدیریت افرادی به بی راهه می‌رود و راه اشتباهی را طی می کنیم، هم در مدیریت کلان فوتبال کشور و هم در باشگاه‌ها این رویه اشتباه در حال پیشرفت است.

فریادشیران: اساسنامه فدراسیون فوتبال خیلی محرمانه‌ شده است!/ استقلال از مجیدی حمایت کند

به نظر شما چرا اساسنامه فدراسیون شفاف سازی نمی‌شود؟

محرمانه‌ترین مسئله در کشور ما برجام بود، ولی برجام هم با تمام بند هایش شفاف سازی شد و در اختیار مردم قرار گرفت. اما مشخص نیست در اساسنامه فوتبال ما چه چیزی وجود دارد که پنهانی و دور از دسترس همه پیگیری می‌شود. اساسنامه فدراسیون باید شفاف سازی شود، اگر فوتبال برای این مردم است باید بدانند در فوتبال چه می‌گذرد و چه تصمیم‌هایی درباره فوتبال ایران گرفته می‌شود؟

او گفت: در فدراسیون فوتبال ما اشتباه پشت اشتباه رخ می‌دهد، در خصوص برگشتن کفاشیان به فوتبال می توانم بگویم بدا به حال فوتبال که باید دچار اشتباه‌های غلط و پی در پی شود. برگشتن کفاشیان اشتباه تاریخی برای فوتبال ما خواهد بود و یک نشان نفرت برای فوتبال باقی خواهد ماند.

پیشکسوت استقلال افزود: اعضای فدراسیون با عملکرد خود، به فوتبال کشور خیانت می‌کنند. بخواهیم قانونی عمل کنیم، باید تمام کانون‌ها و کمیته‌های تایید شده فدراسیون در مجمع نماینده داشته باشند و در خصوص آینده فوتبال کشور نظر بدهند و هم فکری کنند. چگونه فدراسیون این کانون‌ها و کمیته‌ها را تایید کرده است، اما برای اظهار نظر کردن در خصوص اساسنامه فوتبال که برای همه است، در مجمع جایگاهی ندارند؟ این که بخواهیم با پنهان کاری و محرمانه این موضوع را حل کنیم خیانت به فوتبال ایران است.

او گفت: فدراسیون فوتبال کانون‌ها و کمیته‌ها را قبول ندارد. حداقل به سرمربی‌های سابق تیم ملی که ایرانی هستند احترام بگذارد و آن‌ها را به مجمع دعوت و از تجربه آن‌ها استفاده کند. بایکوت کردن همه در این شرایط به نفع فوتبال کشور نیست.

انتهای پیام/

نظر شما