شناسهٔ خبر: 41324870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای بی اساس مقام آمریکایی درباره عدم پایبندی ایران به تعهداتش

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا طی مصاحبه‌ای مدعی شد ایران به تعهدات بین‌المللی خود پایبند نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بدون ارائه هیچ مستندی مدعی شد ایران به تعهدات خود در چارچوب معاعده منع اشاعه تسلیحات هسته ای و توافق برجام عمل نکرده است.

اوبراین همچنین ایران را به تلاش برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای متهم کرد. وی در پاسخ به سوالی در رابطه با انفجار‌های مشکوک در کشورمان، مدعی شد: آن چه که ما مطلع هستیم، این است که ایران تلاش می کند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

اوبراین پشتوانه ادعای خود علیه ایران را گزارش‌های بی‌پایه و اساس رژیم صهیونیستی عنوان کرد و افزود: ایران به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی نمی‌دهد.

ادعاهای مشاور امنیت ملی ترامپ و سایر مقامات آمریکایی از جمله ترامپ و مایک پمپئو در حالی مطرح می‌شود که ایران همواره بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرده و طی سال‌های اخیر بیشترین پایبندی را به توافق هسته‌ای داشته است. در مقابل آمریکا ضمن خروج یک‌جانبه از برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نیز نقض کرده است. قانون گریزی سران آمریکایی به حدی بوده که حتی سایر کشورهای متعهد به توافق هسته‌ای را به خروج از برجام و نقض قطعنامه شورای امنیت تشویق می‌کند. 

انتهای پیام/

نظر شما