شناسهٔ خبر: 41324590 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

یوسفی در گفتگو با بولتن نیوز مطرح کرد؛

قول مساعد مدرس خیابانی برای پیگیری و رفع مشکلات صنایع تولیدی و شهرک های صنعتی/عملکرد مثبت در وزارت صمت

نائب رئیس فراکسیون حمایت از صنعت و صنعتگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، مدیر فعال و مسلط است و عملکرد مثبتی در وزارتخانه داشته، گفت: در جلسه ای که با ایشان داشتیم برای پیگیری و رفع مشکلات صنایع تولیدی و شهرک های صنعتی قول مساعد دادند.

صاحب‌خبر -

گروه اقتصادی: نائب رئیس فراکسیون حمایت از صنعت و صنعتگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، مدیر فعال و مسلط است و عملکرد مثبتی در وزارتخانه داشته، گفت: در جلسه ای که با ایشان داشتیم برای پیگیری و رفع مشکلات صنایع تولیدی و شهرک های صنعتی قول مساعد دادند.

مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار مجمع نمایندگان استان خوزستان با مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت که روز گذشته در وزارت صمت برگزار شد، گفت: توجه ویژه به تولید و صنایع تولیدی، اهمیت دادن به صنایع مادر، تامین خوراک برای تولیدات و صنایع داخلی، تعیین نرخ در بورس و الویت به کارخانه ها با مبنای قیمت بورس و حذف دلالان و واسطه ها در این زمینه و رفع مشکلات شهرک های صنعتی از جمله محورهای بحث ما نمایندگان در این جلسه بود.

وی با بیان اینکه مشکل سرمایه در گردش و مواد اولیه در شهرک های صنعتی از دیگر موضوعات مطرح شده نمایندگان استان خوزستان در این نشست بوده، گفت: همچنین اینجانب بر تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی که در گمرگ معطل هستند از جمله ذرت، سویا و کنجاله و تعامل بانک مرکزی با وزارت صمت در این زمینه، تاکید کردم.

نائب رئیس فراکسیون حمایت از صنعت و صنعتگران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت باز بودن مرزهای استان خوزستان با عراق گفت: مرزهای شلمچه و چزابه به دلیل شیوع کرونا بسته شد که همچنان بسته است.

یوسفی تقویت اتحادیه ها و ضرورت جلوگیری از ادغام آنها را از دیگر محورهای مورد بحث در این جلسه عنوان کرد و گفت: در بحث صدور مجوز واحدهای تولید گفته شد که با باز شدن پنجره واحد صدور مجوز به یک هفته رسیده اما ما می بینیم که صدور مجوزها برای واحدهای تولیدی حتی تا سه ماه طول می کشد و ما از آقای خیابانی خواستیم تا به این موضوع هم توجه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه آقای مدرس خیابانی در 2 ماه گذشته بعنوان سرپرست وزارتخانه عملکرد بسیار خوبی در این وزارتخانه داشته، افزود: ایشان با پیگیریهای خود نشان داده که اهل کار کردن است و می خواهد مشکلات موجود در تولید و صنایع داخلی را رفع کند.

نائب رئیس فراکسیون حمایت از صنعت و صنعتگران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای مدرس خیابانی به دلیل تجربه و سوابق خوبی که در وزارتخانه دارد، بر امور وزارتخانه مسلط است، افزود: ایشان موضوعات و مشکلاتی که از سوی ما مطرح شده را به خوبی استماع کرده و قول دادند تا در بحث صنایع فولادی، شهرک های صنعتی، تولیدات داخلی و صنایع تبدیلی و همچنین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی پیگیریهای لازم را داشته باشند تا مشکلات رفع شود.

یوسفی گفت: این جلسه مثبت بود و امیدواریم برآیند آن در روزهای آینده برای مردم مفید باشد.

نظر شما