شناسهٔ خبر: 41324570 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

جزئیات تعطیلی یک هفته ای تهران به دلیل کرونا

جزئیات تعطیلی یک هفته ای تهران به دلیل کرونا توسط استاندار تهران اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر جزئیات تعطیلی یک هفته ای تهران به دلیل کرونا از سوی استاندار تهران اعلام شد و بر این اساس همه دانشگاه ها مدارس، مدارس شبانه روزی، حوزه های علمیه، آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه ها و کتابخانه ها و همچنین سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی، مساجد و مصلی ها به مدت یک هفته تعطیل می شوند. علاوه بر این برگزاری مراسم های مختلف و تجمع افراد ممنوع شده و بر اساس مصوبه استانداری تجمع بیش از 10 نفر در تهران ممنوع شده است.

همچنین بر اساس تصمیم استانداری باشگاه های ورزشی ، قهوه خانه ها، باغ وحش و شهربازی ها ، مراکز تفریحی آبی ، استخر های سرپوشیده و باشگاه های بدنسازی یک هفته تعطیل می شوند.

هفته پیش بود که علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونا تهران پیشنهاد عطیلی یک هفته ای تهران را در جلسه اضطراری ستاد کرونا مطرح کرد. وی علاوه بر این درخواست کرد تا کارمندان با کاهش 50 درصدی  در محل کار خود حاضر شوند.

آمارها می گویند مناطق شرق و جنوب شرقی تهران بیشتر از سایر منتطق به کرونا الوده شدند و تعداد فوتی ها در مناطق 4،2 ،14 و 15 تهران بیش از سایر نقاط است.  زالی همچنین پیشنهاد داده بود تا امتحانات این هفته  در تهران نیز تعلیق شود.

 

<div id="video-display-embed-code_147962" ><script type="text/JavaScript" src="https://rahbordemoaser.ir/fa/news/play/embed/50508/147962?width=400&height=300"></script></div>

تعطیلی یک هفته ای ورزش در تهران

رضا گلمحمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در این باره گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا فعالیت باشگاههای بدنسازی، استخر های سرپوشیده و ورزش های پربرخورد در پایتخت از امروز به مدت یک هفته تعطیل است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران ادامه داد: فعالیت رشته های توپی، فضای باز، استخر های روباز و کم برخورد تعطیل نیست.

گلمحمدی با اشاره به اینکه تعطیلی مجموعه های ورزشی در شهرستان های استان با دستور فرمانداران ابلاغ می شود گفت: تا کنون تصمیمی مبنی بر تعطیلی سایر رشته های ورزشی ابلاغ نشده است.

جزئیات تعطیلی یک هفته ای تهران به دلیل کرونا

کادر سلامت خسته اند

وی با بیان اینکه متاسفانه به سبب یک اشتباه تهران در شرایط قرمز قرار نمی‌گیرد گفت: حتی تعطیلی طبقه‌های ۳ و ۴ جدول مقابله با کرونا نیز در تهران ابلاغ نشده است و آنچه ابلاغ شده به هیچ وجه کافی نیست.

دکتر زالی گفت: کادر سلامت خسته است و تاکنون ۴ هزار و ۴۰۰ نفرشان در تهران مبتلا شده اند. وی  همچنین خواهان کنترل بیشتر در تهران به سبب کاهش مراجعه بستری و مرگ و میر در تهران شد.

دکتر زالی با ارائه گزارشی در خصوص نظرسنجی از مردم در خصوص بازگشت محدودیت ها در تهران، گفت: درباره لغو طرح ترافیک ۱۳.۷ دهم مردم مترو را جایگزین وسیله سفر درون شهری اعلام کردند و ۱۸ درصد گفتند که از تاکسی های بر خط و ۷.۸ درصد از اتوبوس به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده خواهند کرد.

فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقاببله با کرونای کلان شهر تهران گفت: در این بررسی ها درباره علت خروج مردم از منزل مشخص شد،  ۴۴.۷ درصد مردم به دلیل عزیمت به محل کار از خانه خارج می شوند و ۲۵.۲ درصد به علت خرید از منزل خارج می شوند.

وی افزود:‌ اگر ساز و کار حضور کارمندان در مراکز کاری و همچنین موضوع خرید های اینترنتی چاره اندیشی و ساماندهی  شود بخشی از این موضوع قابل حل خواهد بود.

دکتر زالی همچنین افزایش اختیارات ستاد عملیات مقابله با کرونای کلان شهر تهران و توجه جدی ستاد ملی به تصمیمات این ستاد را خواستار شد.

 

مخالفت ناجا با پیشنهاد تعطیلی یک هفته ای تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در این جلسه با پیشنهاد تعطیلی یک هفته ای تهران مخالفت کرد و گفت: تعطیلی تهران به سبب مشکلات اقتصادی قابل قبول نیست.

سردار رحیمی از تلاش های نیروی انتظامی درمقابله با کرونا گزارشی ارائه کرد و گفت: به عنوان نمونه پلیس مترو در ۱۲۶ ایستگاه مترو ناظر بر رعایت شیوه نامه های ستاد مقابله با کرونا است.

محسن هاشمی : قرنطینه ۲ هفته‌ای تهران ضروری است

محسن هاشمی روز پنج‌شنبه ۱۹ تیر با اشاره به بی‌توجهی نسبت به شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: «هرچند در ابتدا توانستیم تجربه موفقیت آمیزی در مقابله با ویروس کرونا اجرا کنیم اما کم‌کم که فضا عادی شد، دوباره شاهد افزایش شمار بیماران در شهر تهران بودیم و همه این اتفاق را پیش‌بینی می‌کردند.»

آقای هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه چاره‌ای جز اتخاذ تصمیمات سختگیرانه وجود ندارد گفت: «در حال حاضر برای کاهش و کنترل میزان شیوع ویروس کرونا گزینه‌ای نداریم جز اینکه محدودیت‌هایی که در ماه‌های اسفند و فروردین در دستور کار قرار دادیم را تکرار کنیم.»

رئيس شورای شهر تهران همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تاکید کرد: «با توجه به شرایط پیش آمده، قرنطینه دو هفته‌ای تهران ضروری و اجتناب ناپذیر است البته به شرطی که مردم همکاری کنند و به مسافرت نروند.»

صحبت‌های مقامات شهر تهران در حالی مطرح می‌شود که طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۱ نفر در پی ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این عدد بالاترین رقم جان‌باختگان کرونا در یک روز از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران به شمار می‌رود.

تا کنون دست‌کم ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر در سراسر ایران به دلیل آلودگی به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. ضمن اینکه علاوه بر این تعداد، طبق آمار رسمی وزارت بهداشت ایران ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر نیز به صورت قطعی به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده‌اند.

با افزایش شدید تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در ایران، دولت در حال اتخاذ تدابیر بهداشتی شدیدتری است. وزارت کشور ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد از روز ۱۹ تیر ورود افراد بدون ماسک به ادارات ممنوع خواهد بود.

حسن روحانی، رئيس جمهوری ایران نیز روز پنج‌شنبه ۱۹ تیر ماه در سخنانی مردم را به دلیل آنچه او «جدی نگرفتن محدودیت‌ها و دستورالعمل‌ها در گردهم‌آیی‌هایی دوستانه و محافل خصوصی چون عروسی‌ها و عزاها» خوانده، مقصر افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خواند و افزود: «در دو هفته اخیر که موج جدیدی از بیماری کووید۱۹ در کشور پدید آمده، دو خطر بزرگ فرسودگی و خستگی کادر درمان کشور و بالا رفتن تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها و بخش‌های ویژه به وجود آمده است که نباید اجازه دهیم این وضعیت ادامه یابد.»

آقای روحانی همچنین تاکید کرد کرد بخش بزرگی از ظرفیت پذیرش بیمارستان‌های کشور تکمیل شده است که باید هرچه سریعتر این مسئله حل شود.

 

 

نظر شما