شناسهٔ خبر: 41323953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

عضو پارلمان عراق بر اهمیت واردات برق از ایران تاکید کرد

عضو پارلمان عراق بر اهمیت واردات برق از ایران به عراق تاکید کرد و گفت که اجرایی شدن قراردادهای شرکت‌های آلمانی و آمریکایی برای تولید برق اصلا به صرفه نیست. «علی العبودی» عضو کمیته انرژی در پارلمان عراق بر نقش مهم ایران در تولید یک سوم از حجم کل انرژی تولیدی این کشور تاکید کرد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو پارلمان عراق بر اهمیت واردات برق از ایران به عراق تاکید کرد و گفت که اجرایی شدن قراردادهای شرکت‌های آلمانی و آمریکایی برای تولید برق اصلا به صرفه نیست.

به گزارش فارس، «علی العبودی» عضو کمیته انرژی در پارلمان عراق بر نقش مهم ایران در تولید یک سوم از حجم کل انرژی تولیدی این کشور تاکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، العبودی در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «عراق در حال حاضر بیش از هجده هزار مگاوات برق تولید می‌کند، ۱۲۰۰ مگاوات برق از ایران وارد می‌کند و از طریق خطوط لوله گازی که از ایران می‌آید، ۵۲۰۰ مگاوات دیگر برق تولید می‌شود، آن وقت تصور کنید اگر واردات برق از ایران متوقف شود چه اتفاقی خواهد افتاد».

وی اجرایی شدن قراردادهای شرکت آلمانی زیمنس و و شرکت آمریکایی جنرال الکتریک را که در دوره دولت‌های قبلی عراق به امضا رسیده است، دشوار خواند و گفت: «وزارت برق قادر به تامین حقوق کارکنان خود نیست چه برسد به اینکه بخواهد پول‌هایی را برای اجرایی شدن این قراردادها هزینه کند».

این عضو پارلمان عراق ادغام دو وزارتخانه برق و نفت عراق و تبدیل آن به وزارت انرژی را خواستار شد و گفت که این اقدام سردرگمی در تامین سوخت و مشکلات مالی مربوط به آن را پایان می‌دهد، چرا که در حال حاضر وزارت برق، بیش از 14 میلیارد دلار بدهکار شرکت پخش محصولات نفتی است.

العبودی درباره کم شدن بودجه وزارت برق عراق گفت که این وزرتخانه 200 هزار کارمند دارد که خیلی از بودجه آن صرف پرداخت حقوق کارکنان می‌شود.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما