شناسهٔ خبر: 41323696 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پیام محمود عباس به بشار اسد چه بود؟

"محمود عباس" رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا نامه‌ای به "بشار اسد"رییس جمهوری سوریه ارسال کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «صفا»، زیاد ابو عمرو، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین حامل نامه عباس به اسد بوده، نامه‌ای که حاوی مسائل مربوط به فلسطین بوده است.

ابوعمرو روز یکشنبه در همین راستا با "فیصل المقداد" معاون وزیر امورخارجه سوریه در مقر وزارت خارجه این کشور دیدار کرد.

در این خصوص خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" نیز به نقل از ابو عمرو گزارش داد که ابوعمر با بیان این که سفر به سوریه موجب افتخار و عزت اوست، از سوریه به عنوان ستون خیمه‌ای تعبیر کرده است که آرمان ملت فلسطین و سایر ملل عرب در سایه آن قرار دارد.

وی خاطر نشان کرده است کسانی که برای درهم شکستن اراده سوریه و از میان بردن آرمان ملت فلسطین تلاش می‌کنند، دچار ناکامی بزرگی خواهند شد.

در جریان این دیدار فرستاده عباس همچنین بر حمایت همه جانبه ملت فلسطین از مردم، ارتش و رهبری سوریه تأکید کرد و افزود: تجاوزات آمریکا و اسرائیل به سوریه و فلسطین، یک حملات یکسان است.

ابوعمرو همچنین بر یکپارچگی مبارزه میان دو کشور دوست و چالش‌های مشترک پیش روی رهبران دو کشور سوریه و فلسطین تأکید کرد.

در همین راستا، المقداد برحمایت دولت و ملت سوریه بر آرمان ملت فلسطین و حقوق قانونی فلسطینی‌ها بویژه در خصوص حق بازگشت آوارگان فلسطینی به فلسطین، تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس شریف، محکومیت معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی تأکید کرد.

معاون وزیر امورخارجه سوریه همچنین گفت: مبارزه مشترک ما علیه سیاست‌های آمریکایی و اسرائیل در جولان اشغالی سوریه و در سرزمین های فلسطین، ثابت می‌کند، ما به دنبال احقاق حقوق خود به دور از آن هستیم که تسلیم سیاست‌های آمریکا و مزدوران آن شویم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما