شناسهٔ خبر: 41323240 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رسانه‌های عراقی از سفر الکاظمی به «کربلا »و «بصره» طی دو روز آینده خبر دادند

رسانه‌های عراقی از سفر نخست وزیر این کشور به استان‌های کربلا و بصره در جنوب این کشور به منظور اطلاع از وضعیت خدمات رسانی و امنیتی آنجا و افتتاح چندین پروژه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌هایی در عراق به نقل از یک مقام نزدیک به دفتر نخست وزیری عراق از تصمیم «مصطفی الکاظمی» برای انجام دور جدیدی از سفرهای استانی  واین بار به جنوب عراق خبر دادند.

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از این منبع گفت که الکاظمی فردا وارد استان کربلاء خواهد شد و در ضمن، ۴ پروژه شامل بیمارستان ترکیه‌ای، خیابان الحولی، کارخانه تولید مواد ضد عفونی کننده و همچنین چهارمین درمانگاه رسیدگی به بیماران کرونایی وابسته به آستان مقدس حضرت ابالفضل العباس (علیه‌السلام) را افتتاح خواهد کرد.

به گفته مقام عراقی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه هم به استان بصره می‌رود تا از اوضاع خدمات‌رسانی و امنیتی این استان اطلاع پیدا کند.

برخی معتقدند تعجیل الکاظمی در سفر به استان‌های جنوبی عراق  به منظور دلجویی از اهالی جنوب انجام می‌شود که نیروهای امنیتی روز یکشنبه مانع برپایی تظاهراتشان در بغداد شدند.

صدها نفر از خانواده‌های شهدا، زندانیان سیاسی دوران رژیم بعث صدام و آوارگانی از استان‌های جنوبی و مرکزی عراق روز یکشنبه با عزیمت به سمت بغداد قصد برگزاری تجمع و اعتراض هم علیه آمریکا و هم در اعتراض به قطع حقوق و نبود امکانات و خدمات رسانی مناسب را داشتند که هنگام ورود به پایتخت با حمله ماموران امنیتی مواجه شدند که این اتفاق بازتاب‌ها و واکنش‌های گسترده‌ای در این کشور به همراه داشت.

انتهای پیام/.

نظر شما