شناسهٔ خبر: 41323162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام عراقی: تحقیقات درباره ترور الهاشمی ادامه دارد

بغداد- ایرنا- سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق روز دوشنبه اعلام کرد که تحقیقات درباره ترور «هشام الهاشمی» کارشناس امنیتی این کشور همچنان ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

سرتیپ «یحیی رسول» در پست توئیتری نوشت: الهاشمی از برجسته ترین کارشناسان امنیتی عراق و  منشا خدمات زیادی در کشور بود و تحقیقات درباره شناسایی عوامل ترور وی با جدیت ادامه دارد.
الهاشمی تحلیلگر و کارشناس امنیتی و سیاسی عراقی شامگاه دوشنبه گذشته (هفدهم تیر ۹۹) در حالی که از مصاحبه با یکی از شبکه‌های عراقی باز می‌گشت، مقابل خانه‌اش در منطقه «زیونه» بغداد هدف حمله مسلحانه دو موتور سوار ناشناس قرار گرفت و کشته شد.
الهاشمی از کارشناسان و تحلیلگران مطرح مسائل راهبردی و امنیتی بود که دیدگاه‌های او در محافل رسانه‌ای و سیاسی عراق در کانون توجه جدی بود.
«مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق در روزهای گذشته بر لزوم شتاب در انجام تحقیقات درباره ترور الهاشمی و دیگر ترورهایی که در گذشته انجام شده، تاکید کرده است.
وی بلافاصله پس از ترور الهاشمی، کمیته ای ویژه را مامور کرد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی عوامل این حادثه انجام دهند.
الکاظمی همچنین در دیدار با خانواده الهاشمی قول داد که عوامل ترور را شناسایی کند و آنها را برای اجرای عدالت تحویل قانون دهد.
ترور این کارشناس سیاسی و امنیتی موج گسترده‌ای از واکنش در فضای سیاسی و اجتماعی عراق به راه انداخت و همه گروه‌ها و شخصیت‌های این کشور آن را محکوم کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما