شناسهٔ خبر: 41322952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سیل ۱۷.۵ میلیارد تومان به بخش‌های زیربنایی عجب‌شیر خسارت زد

فرماندار عجب‌شیر گفت: سیل اخیر در بخش قلعه‌چای شهرستان ۱۷.۵ میلیارد تومان به بخش‌های کشاورزی، زیربنایی و منازل خسارت وارد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،عادل اصغرپور فرماندار عجب‌شیر  روز دوشنبه دربازدید از مناطق آسیب دیده از سیل  افزود: سیل به هفت روستای عجب شیر شامل یایچی، قوزلجه، هرگلان، آلمالو، چهار برود، حوری و چنار خساراتی وارد کرده است.

او گفت: بلافاصله پس از وقوع سیل نیرو‌های هلال احمر و اورژانس و دستگاه‌های خدمات رسان در منطقه مستقر شدند و کار‌ها به نحوی پیش رفت که با وجود اطلاع این حادثه در ساعت اولیه، تمامی مسیر‌های دسترسی بازگشایی و تاسیسات آسیب دیده سیل زده رفع شدند.

او  با اشاره به اینکه ساخت و ساز‌های موجود در حریم و بستر رودخانه‌ها موجب ورود آب به روستای قزلوجه و افزایش خسارت‌ها در این منطقه شده است، گفت: در سیل اخیر بیش از ۴۵ خانه در این منطقه تخریب و ۶۵ خانه نیز خسارت دیدند و ۳ پل نیز تخریب شده است.

 فرماندار عجب‌شیر  با بیان اینکه سیل همچنین موجب تخریب معابر روستا‌های هرگلان و یایچی شده، گفت: این سیل به تاسیسات آبرسانی، گاز و راه‌های روستایی خسارت وارد کرد که با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان مشکل قطعی نداریم.

اصغرپور با بیان اینکه خوشبختانه این سیل تلفات جانی نداشته اظهار داشت: سد قلعه چای واقع بر روی رودخانه‌ای به همین نام نیز آسیب ندیده و اخبار منتشر شده در این باره شایعه و کذب است.

محمد باقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی نیز در بازدید از این مناطق اظهار کرد: سیل روز بیست و یکم تیر ماه خساراتی را در پنج شهرستان چاراویماق، مراغه، عجب شیر، مرند و شبستر به بار آورده است که عمده خسارت‌ها در بخش‌های کشاورزی، زراعی، باغ‌ها، مسکونی، زیر بنایی، راه‌های روستایی، معابر، امکان دامی، اسباب زندگی و تاسیسات آب شرب است.

او افزود: سیل روز گذشته نیز در روستای چهاربرود و قوزلوجه شهرستان عجب شیر هم خساراتی بار آورده که خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته، اما خسارات زیادی را به معابر داخل روستا‌ها و پل بین مزارع در رودخانه قلعه چایمزارع، باغات و بخش کشاورزی وارد کرده است.

او بیان کرد: تخریب راه روستایی، تلف شدن دام‌ها و خسارت به ماشین آلات و ادوات کشاورزی و تخریب پل بر اثر این سیل از سوی فرمانداران گزارش شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات انجام شده اظهار کرد: میزان خسارت ناشی از سیل توسط فرمانداران در حالی ارزیابی بوده و بازگشایی مسیل‌ها و لایروبی رودخانه‌ها و معابر نیز در حال انجام است، آب منازل تخلیه شده و اقدامات لازم توسط فرمانداران و شهرداران انجام شده است.

انتهای پیام/

نظر شما