شناسهٔ خبر: 41322949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: نقش همدلی نمایندگان مجلس در توسعه آذربایجان‌غربی اساسی است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر نقش وحدت و همدلی بین مسوولان و نمایندگان مجلس برای توسعه استان گفت: تاثیرگذاری برنامه‌ها و کارکردها در گرو هم‌افزایی و همدلی مسوولان است و این روند باعث کاستن از حجم مشکلات و روان‌سازی چرخ توسعه می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی شهریاری روز سه‌شنبه در نخستین جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان غربی که در محل کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: نمایندگان مجلس از ظرفیت‌های ویژه‌ای در کمک به توسعه استان برخوردار هستند و نقش آفرینی جدی آنها در جذب اعتبارات و تصویب قوانینی که مسیر توسعه را هموارتر می‌سازد، می‌تواند بیش از این‌ها در ارتقای شاخص‌های استان موثر واقع شود.
وی با قدردانی از تلاش مجمع نمایندگان در این مدت برای تحرک بخشی به برنامه‌های توسعه‌ای دولت و نیز ارائه راهکارهای لازم جهت ارتقای وضعیت استان ادامه داد: مجمع نمایندگان با ترکیبی از نیروهای جوان و باتجربه فرصت مغتنمی است تا استان بیش از پیش توسعه یافته و مشکلات مردم به حداقل برسد.
استاندار آذربایجان‌غربی با ارائه گزارشی از وضعیت تحریم‌های دشمن بر اقتصاد و نیز سیاست‌های دولت در سال‌جاری، حفظ و تثبیت اشتغال، رونق اشتغال و تولید، روانسازی جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل، درمان و آموزش، بهبود وضعیت کشاورزی و صنعت و گردشگری را از جمله برنامه‌های جدی استان در سال جهش تولید عنوان کرد.
شهریاری همچنین گزارشی از وضعیت استان در ابتلا به کرونا و اقدامات انجام گرفته در این حوزه ارائه کرد و گفت: حضور نمایندگان مجلس در جلسات ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا می‌تواند در کیفی بخشی به فعالیت‌های پیشگیرانه بسیار موثر باشد.
در این جلسه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز نظرات و راهکارهای خود را در خصوص حل مشکلات حوزه‌های انتخابیه و نیز روند توسعه استان بیان کردند.
مقرر شد به منظور حل مشکلات شهرستان‌های استان به ویژه در حوزه‌های حمل و نقل، راه، کار، مدرسه‌سازی و آموزش،فرهنگ، صنعت، نیرو و کشاورزی، نشست‌های سه جانبه با حضور وزرای مربوطه، استانداری و مجمع نمایندگان در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار شود.

نظر شما