شناسهٔ خبر: 41322910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

جمعیت شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جمعیت شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی بر محور تحول با هدف پیگیری مشکلات مردم از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام موجودیت کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید مصطفی موسوی، دبیرکل جمعیت شبکه ناظران اسلامی روز دوشنبه در نشست خبری در دفتر مرکزی این تشکل،  گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دنباله مسیر افتخار آمیز به سوی آرمان های بلند انقلاب اسلامی را بر عهده ی جوانان قرار دادند و فرمودند که برای اجرای عدالت و مبارزه با تبعیض، چشم امیدشان به جوانان است. هر جوان مسلمان و انقلابی وظیفه دارد تا با شناخت نکات مد نظر ولی جامعه اسلامی، به سمت عملیاتی سازی آنها حرکت کند و عملیاتی سازی فرمایش ها و انتظار های ولی جامعه، لزوما نیاز مند شغل و پست های سازمانی، دولتی یا حاکمیتی نمی باشد. جوانان باید در نظر داشته باشند بدون پست و مقام نیز می توانند در هرجایگاهی تاثیرگذاری خود را داشته باشند.
او افزود: از طرفی ترکیب نمایندگان مجلس یازدهم متشکل از جوانان پر انگیزه، با ایمان، پر توان، تحصیل کرده و کارآمد در کنار شماری از مدیران انقلابی و دارای سوابق اجرایی و نیز شماری از پیشکسوتان دارای سوابق نمایندگی مجلس، بارقه امیدی را در دل مردم، علی الخصوص جوانان حزب اللهی به منظور ایجاد یک تحول چشم گیر در مجلس شورای اسلامی و به تبع آن در حوزه های اقتصاد و معیشت مردم، فرهنگ، عدالت و سایر حوزه ها ایجاد کرد.
موسوی ادامه داد: هم چنین ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر قالیباف در نخستین نطق خود، اشاره ای داشتند به سفر های استانی نمایندگان، هیئت رئیسه و شخص رئیس مجلس به منظور بررسی و حل معضلات استانی و شهرستانی با محوریت نمایندگان مجلس و از طریق هم افزایی نیروهای جهادی و مردمی، متخصصان و نمایندگان بخش خصوصی، نمایندگام نهاد های عمومی و حاکمیتی و نمایندگان دستگاه های اجرایی، تمامی این موارد دست به دست هم داد تا ما جمعی از جوانان و دانشجویان که دل در گرو ارزش های انقلاب اسلامی داریم، بنا بر وظیفه دینی و انقلابی و عملیاتی سازی انتظار مقام عظمای ولایت از جوانان ، با تشکیل شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی، به یاری اولین مجلس گام دوم انقلاب در راستای حل معضلات منطقه ای آمده و در حد توان خود، قدمی در راستای حل مشکلات مردم و خدمت به انقلاب اسلامی برداریم.
او با طرح این پرسش که چرا شبکه ناظران جوان انقلاب اسلامی را (( بر مدار تحول )) نام نهادیم؟، عنوان کرد: حضرت آقا در سخنرانی تلویزیونی خودشان به مناسبت سی و یکمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره)، اشاره خاصی به کلید واژه تحول داشتند و امام(ره) را امام تحول خطاب کردند و یکی  از حوزه های ایجاد تحول توسط حضرت امام(ره) را تحول در در نگاه به نسل جوان و بها دادن به آنها در دهه اول انقلاب و دفاع مقدس عنوان نمودند. ما نیز تصمیم گرفتیم تا با تشکیل این شبکه، تداعی گر حضور موثر جوانان انقلابی در دهه اول انقلاب و دفاع مقدس باشیم و تحولی اساسی را در کشور بایاری نمایندگان انقلابی رقم بزنیم. لازم به ذکر است و بنده باید تاکید کنم که شبکه بر مدار تحول، هیچ گونه ارتباط سازمانی با هیچ یک از چهره های سیاسی کشور ندارد.
 دبیرکل جمعیت شبکه ناظران اسلامی درباره شیوه کار شبکه بر مدار تحول نیز بیان کرد: در ابتدا ما در هر استان، یک دبیر استانی انتخاب می کنیم و  دبیر استانی موظف می شود تا طی حداکثر دو هفته، دبیران شهرستانی استان مربوطه را معرفی کند و دبیران شهرستانی نیز موظف می شوند تا طی حداکثر یک هفته حداقل 5 نفر را به عنوان شورای هر شهرستان معرفی کنند. ( یعنی در تمام استان ها و شهرستان ها دغدغه های مردم برای ما مدنظر است )
او اضافه کرد: در مرحله دوم، شورای استانی متشکل از دبیر و دبیران شهرستانی استان مربوطه، تشکیل جلسه داده و معضلات ، راهکارها و پیشنهاد های استانی و شهرستانی را با اولویت معضلات سطح استانی ( در مرحله اول، سه معضل اصلی در هر استان)، بررسی کرده و به مرکز گزارش می دهند. این موارد به معاونت امور نخبگان شبکه ارجاع داده می شود که آقای علی جهانشاهی مسوولیت این معاونت را بر عهده دارند و در ادامه نکاتی را ناظر به شیوه کار معاونت امور نخبگان عنوان خواهند کرد. پس کار کارشناسی و بررسی معضلات و راهکار ها، طرحی تنظیم خواهد شد و به نمایندگان استان و شهرستان مربوطه ارائه خواهد شد و ما تا لحظه آخر مسائل مطرح شده را از نمایندگان محترم پیگیری خواهیم نمود و گزارش عملکرد هر مسوول و نماینده را به سمع و نظر مردم خواهیم رساند. چرا که وظیفه مسوولین و نمایندگان محترم رسیدگی به این مسائل است و ما هر گونه تخطی از وظیفه قانونی و شرعی را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
سید مصطفی موسوی اظهار کرد: لازم به ذکر است که تمامی ارتباط ما با اعضای شبکه در استانها، نخبگان و مردم از طریق پورتال بر مدار تحول است که با مراجعه به آدرس  Irantahavol.ir می توانند از خدمات این پرتال بهره مند شوند.
موسوی درمورد مجوز این جمعیت از وزارت کشور برای فعالیت گفت:کارهای ثبت در وزارت کشور انجام شده و در حال پیگیری هستیم؛ هرچند ما یک تشکل سیاسی نیستیم و مشکلی پیش روی اخذ مجوز نمی‌بینیم.
او درباره بودجه جمعیت شبکه ناظران هم گفت: بودجه این جمعیت از خیرین انقلابی و کاملا شخصی تامین می‌شود.

نظر شما